קידום אורגני – סוד הקסם

המבורגר של מקדונלדס לעולם לא יוכל להתחרות באוכל ביתי טוב.

האוקיינוס הסוער של עולם ה-SEO מלא בשירותים אוטומטיים שהולכים ומשתכללים עם הזמן. אם התחלתם להתעניין קצת בתחום וודאי יצא לכם כבר להיתקל באתרים שמציעים תוכנות שונות ומשונות שיסרקו את האתר שלכם מכף רגל עד הראש, יבדקו וישפרו את צפיפות מילות המפתח, ידאגו לכמות הקישורים הפנימיים, יכתבו תגי מטה אוטומטיים, יחליפו קישורים ומה לא.

תהליך העבודה בצורה רובוטית שכזאת יסתיים ברשימת מילות מפתח שתוענק לכותב מאמרים והוא יחבר כבר כמה משפטים וישבץ לטקסט העמוד. והנה אתם גאים בעצמכם שהצלחתם לחסוך אלפי שקלים ולהסתדר בלי מקדמי אתרים. אבל האתר בינתיים מתמלא תוכן ממוחזר, מעובד וחסר תועלת וגם בקושי זז.

במה עוסק הקידום האורגני?

עולם קידום האתרים כבר מזמן לא מסתכם בדחיסה של מילות מפתח וקישורים לעמודי האתר. האמת היא שהוא גם מעולם לא היה כזה, ומי שחשב כך כבר מזמן עף מהעמודים הראשונים בתוצאות החיפוש אודות לעדכוני האלגוריתם של גוגל בשמות תמימים כמו “פינגווין” ו”פנדה” – ששינו את כללי המשחק.

ומה שנשאר זה הדבר האמיתי שגם דומה לעולם האמיתי. קידום אתרים אורגני למעשה משקף את הפעילות השיווקית של העסק ומהווה מכלול של פעולות קריאטיביות לאורך זמן.

קידום אורגניאסטרטגיית קידום האתר מתגבשת כתוצאה מניתוח והבנה עמוקה של המוצר, העסק והשוק. קביעת דרכי קידום תתבצע רק לאחר שנענה על השאלות הבאות:

  • מה אנחנו מוכרים?
  • מי רוצה לקנות את זה?
  • למה הוא רוצה לקנות את זה?
  • איך הוא מחפש את  המוצר או השרות שלי?
  • במה אני שונה מהמתחרים?
  • מה יגרום ללקוח לקנות אצלי ולא אצל המתחרה?

קידום אתרים – עבודת יד

מזכיר לכם משהו? כל מי שיצא לו ללמוד בקורס תורת השיווק וודאי שמע דברים דומים בעבר. אז תגידו – מה קשור? כל מה שתעשו באתר צריך לשקף את התובנות של ניתוח זה. בעולם האמיתי תפתחו את החנות במקום שבו מסתובבים הקונים הפוטנציאליים שלכם, תעצבו את השלט והאריזה ברוח הקונספט שידגיש את היתרון שלכם, תשימו את המוצרים האטרקטיביים ביותר במקומות נגישים ותופסים את העין וכדומה. באתר זה כמעט אותו הדבר. אף רובוט או תוכנה לא באמת ידעו להבין את העסק שלכם ולהיות יצירתיים, להגיב לסביבה משתנה של תחרות ומגמות בשוק.

במלחמה כמו במלחמה

בין הדברים החשובים בהם תצטרכו לעסוק בתהליך קידום האתר יש מגוון רחב של פעולות. חלקן טכניות ביותר, ברמת קוד האתר, סדר ויזואלי ואף אסתטיקה. ואילו ישנן גם טקטיקות, ממש כמו בקרב. להלן כמה מהן, על קצה המזלג:

למד את השפה שבה מדבר הלקוח שלך

באילו מונחים משתמש הלקוח? מה המילים הנרדפות, ההטיות האפשריות, שפת רחוב? למשל, אם אתה מוכר אופניים חשמליים (הרי אופניים זה זכר), האם אתה מודע לכך שרוב האנשים אומרים “אופניים חשמליות”?

היתרון התחרותי

האתר צריך לבטא את היתרון התחרותי שלכם באופן ברור וחד. זה אולי החלק הקשה ביותר. אם תצליחו לפצח את העניין פתאום יהיה ברור מהן הדרכים לאופטימיזציה וקידום אורגני. זו היא גם הדרך למיתוג האתר.

לא להתבייש לשאול

אל תניחו שאתם יודעים מה הלקוח שלכם רוצה. תשאלו אותו. כשתדעו מה הוא רוצה ומה חסר לו – תכתבו על זה באתר ויבואו עוד לקוחות.

Less is More

עדיף להשקיע שבוע בלכתוב תוכן ייחודי ומעניין מאשר לכתוב שבעה מאמרים ביום על כלום. עדיף למקד את תגי המטה של העמוד בביטוי או שניים הרלוונטיים ביותר מאשר לדחוס 10 ביטויים בכוח ולא להתקדם באף אחד מהם.

כותרת ייחודית לכל עמוד באתר

צרו כותרת ייחודית לכל עמוד. אם אתם לא מצליחים אז אין הצדקה לעמוד. צרו עמוד ייחודי לכל תועלת או שימוש של המוצר או השרות שלכם. תפרטו. למשל, אתר שמוכר שוברי מתנה ייצור עמוד שונה לכל סוג של שוברים: שוברים לצימרים, שוברים למסעדות, שוברים להופעות, שוברים לספא וכו’.

הניווט מעל הכל

אילו קישורים בעמוד יהיו שימושיים באמת? תחשבו מה עוד מעניין את הגולש בזמן שהוא קורא את תוכן העמוד הספציפי.

תשכחו מהאלגוריתם

לא לחשוב על האלגוריתם של גוגל. כן לחשוב על טובת הגולש. אם לגולש יהיה טוב, גוגל כבר יבין את זה ויתגמל את האתר. לא לעשות באתר דברים שלא הייתם עושים בעולם האמיתי.

הזמן קצר מאוד

יש לכם רק מספר שניות לגרום לגולש להישאר – אולי 3 שניות. לגולש אין סבלנות לקרוא את הטקסטים. תנו לו תכלס – כותרת, תמונה, כפתור ללחוץ. קצר ולעניין, או שהוא הולך.

תשתפו, אל תסתירו

קשה לזייף אותנטיות. תשתפו את מה שאתם יודעים. תתנו מידע בחינם, אל תחביאו. אם אתם לא תכתבו את זה, המתחרים שלכם יעשו זאת. ככה או אחרת מי שמחפש ימצא. אז עדיף שימצא אצלכם.

שינוי מתמיד

קידום האתר זה לא פעולה חד פעמית. אם לא תתאימו את עצמכם לשוק המשתנה – תהפכו ללא רלוונטיים. תערכו ניסויים באופן קבוע, תבדקו את המתחרים, תחפשו חידושים.

קסם הקידום האורגני

קידום אורגני נועד לספר למנועי החיפוש מה הוא האתר שלך. אבל הרבה יותר מזה הוא נועד לשרת את הלקוחות שלכם, לספק נוחות, נגישות, תוכן איכותי, ייחודי ורלוונטי. אם תצליחו אז יקרה קסם, באופן טבעי (אורגני!) ייווצר תהליך שייקח את האתר שלכם:

  • ממילת מפתח – לקונספט שיווקי
  • מעמוד באתר – לסמכות מקצועית בתחום
  • מקישורים – לתמיכה ואהדה של הלקוח

מי שרוצה לאכול בריא ולהיות שבע לאורך זמן לא הולך למקדונלדס.

4 Comments

  • אמנון

    תודה רבה על המאמר , נהנתי לקרוא במיוחד את העניין שלא צריך להתבייש לשאול ,זה הכי נכון שיש לא צריך להתבייש, ככה מגיעים לתוצאות הכי טובות ונראים רציניים בעיני הלקוח

  • יניב

    תודה אריה. לשמחתנו גוגל משפרת לאט אבל בעקביות את היכולת שלה להבחין בין ספאם או קידום מלאכותי – לבין אתרים שמביאים לידי ביטוי את כל מה שנסיה פירטה בפוסט.

    אני חושב שעדיין יש לגוגל כברת דרך לעשות, מכיוון שעדיין רואים פה ושם אתרים שאינם איכותיים לעומת המתחרים שלהם, מתחרים שמציגים איכות גבוהה כנ”ל.

  • אריה ארנר

    תודה על המאמר המחכים!
    אכן האתגר של יצירת קונספט שיווקי ולאחר מכן רלוונטיות, עניין, סמכות מקצועית ולבסוף Engagement הם שם המשחק. אם מבקרים אינם חוזרים לאתר כדי לקבל ממנו ערך מוסף נוסף אין לו מקום במקומות הראשונים בחיפוש.
    הרבה יותר מורכב והרבה יותר אתגרי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *