קידום אתרים לעסקים קטנים

במה קידום האתר לעסק קטן שונה מהקידום של העסקים הגדולים? על הקשיים וההזדמנויות בקידום אתרי עסקים קטנים ומקומיים.

למרות העובדה שבעלי העסקים הקטנים והמקומיים זקוקים לקידום האתר שלהם נואשות, הרבה יותר מהמותגים הידועים שנהנים משמם ההולך לפניהם ומתקציבי פרסום אדירים, קשה יותר לעסקים הקטנים לקבל את ההחלטה ולהתחיל בתהליך קידום האתר. בין הגורמים העיקריים לקושי ניתן למנות את הסיבות הבאות:

 

 

קידום אתרים לעסקים קטנים

  • משאבים מוגבלים.
  • אורך נשימה קצר.
  • אמונה שאין להם סיכוי בתחרות מול המתחרים.

שתי הסיבות הראשונות מוצדקות ביותר ומהוות קושי אמיתי, אבל בהחלט יש מה לעשות. אנו מציעים דרך בטוחה ומותאמת לבעל העסק הקטן לקדם את האתר בגוגל ולהביא לקוחות נוספים לעסק, באופן שיאפשר להחזיר את ההשקעה ולהגדיל את הרווחים.

קידום חכם, עקב אחר אגודל

כדי שעלויות קידום האתר יהיו ברות השגה עבור העסק הקטן, צריך לחלק את התהליך לשלבים ולהגדיר יעדים ברורים לכל אחד מהם. מיקוד הוא המפתח כאן.

שלב 1 – פרסום מצומצם בגוגל אדוורדס

הקידום האורגני הנו תהליך שלוקח זמן. יעברו חודשים ארוכים עד הרגע שבו האתר יתמקם גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל. בינתיים תצטרכו לשלם לחברת קידום האתרים עבור העבודה, ובינתיים לא תכניסו מזה כסף. לכן המטרה היא קודם ליצור הכנסה נוספת שחלק מהרווחים ממנה ניתן יהיה להפנות למאמצי הקידום האורגני.

התחילו קודם בפרסום בגוגל אדוורדס, פרסום שמניב תוצאות באופן מידי (אם עושים את זה נכון). המודעה של העסק שלכם תוצג בתוצאות החיפוש באזור התוצאות הממומנות, אתם תשלמו לגוגל עבור כל קליק על המודעה שלכם ותתחילו ליהנות מפניות לקוחות וממכירות.

גוגל נותנת הדרכה מאוד מפורטת למפרסמים ובעלי עסקים קטנים יכולים לנסות ולהסתדר לבד ללא מנהל פרסום מקצועי. קחו בחשבון שלפני שתקימו את מסע הפרסום הראשון שלכם תצטרכו להשקיע כמה שעות טובות בלמידה וגם רוב הסיכויים שחלק מתקציב הקליקים יתבזבז על טעויות שנובעות מחוסר ניסיון. אם תחליטו לשכור את שרותיו של מנהל פרסום מוסמך, תחסכו את זמן הלמידה ומסע הפרסום שלכם יהיה יעיל עד כמה שניתן – מהרגע הראשון, מה שיביא לעלות מינימלית לכל פניה ולהחזר גבוה על ההשקעה.

בתנאי תקציב פרסום נמוך, אשר אופייניים לעסקים קטנים, מומלץ למקד את מסע הפרסום: לפרסם את המוצר הרווחי ביותר ולכוון לקהל יעד ממוקד מאוד ורלוונטי ביותר. מקדו את הפרסום לאזור גאוגרפי מצומצם, לביטויי מפתח ספציפיים עם “זנב ארוך” (4 מילים ומעלה בביטוי) במקום ביטויים כלליים ובשום אופן אל תבזבזו את הכסף בניסיון לשכנע את הגולשים לקנות את המוצר שלכם – תציגו את הפרסום רק לאלה שחיפשו את המוצר ולא לכאלו שאולי יתעניינו בו. למשל אם אתם מוכרים סנדלים בצבע ורוד אל תציגו את המודעה לגולשים שמחפשים סנדלים כחולים, בתקווה שישנו את דעתם וייקנו סנדלים ורודים.

שלב 2 – קידום אורגני ממוקד

אחרי שהתחלתם להניב מכירות ורווחים מהפרסום בגוגל תוכלו לשקול השקעה בקידום אורגני במנועי החיפוש, במקביל לפרסום. זוהי השקעה לטווח ארוך -כל מיקום ש”תכבשו” בתוצאות החיפוש הוא נכס עבור העסק.

אסטרטגיית הקידום ומיקוד המאמצים בביטויי מפתח הנכונים הם הגורמים המכריעים בקידום האורגני עבור העסק הקטן. קשה מאוד להתחרות במותגים הגדולים ובאתרי אינדקס עסקיים. אז למה ללכת עם ראש בקיר – המטרה שלכם היא לא לנצח אותם, אלא להביא לקוחות פוטנציאליים לאתר שלכם, להגדיל את הרווחים ולהחזיר את ההשקעה.

תשאלו את עצמכם מה יחפשו הלקוחות שלכם באינטרנט. אם העסק שלכם מוכר תיקי בית ספר בחולון תנסו קודם כל להגיע לתוצאות גבוהות בכל הביטויים האפשריים הכוללים את המילים “תיק”, “בית ספר” ו”חולון”. אין טעם לנסות ולהתחרות בביטויים כגון “חנות תיקים”, “תיקים בחולון” או “תיקי בית ספר” בשלב זה. זה כללי מדי. רוב הגולשים שבאמת צריכים את המוצר ומוכנים לקנות אותו עכשיו יחפשו בגוגל ביטויים ארוכים ומדויקים כי גם להם אין סבלנות לברור בין תוצאות חיפוש לא רלוונטיות של תיקי נשים או תיקים בבאר. הם רוצים ישר ולעניין, למשל יחפשו “חנות תיקי בית ספר בחולון”.

חלק מאוד חשוב בקידום האתר הוא האופטימיזציה – ביצוע סדרת שיפורים שיאפשרו למבקרים (ולגוגל) להתמצא יותר טוב באתר שלכם ולחוות אתר שנראה מקצועי. וזה קריטי במיוחד לעסק קטן שעושה “שמיניות באוויר” בשביל להביא את הגולש לאתר. מיטוב מבנה האתר (האופטימיזציה) והתכנים שלו לא רק ישפר את המיקומים שלכם בביטויים הרלוונטיים -הוא גם יקטין את הסיכויים שהלקוח יעזוב את האתר בטרם ביצע פניה או רכישה. השילוב שבין הגדלת התנועה באתר לבין שיפור חוויית הגלישה יתחיל להביא פניות נוספות לעסק.

שלב 3 – הגדלת תקציב הפרסום

עכשיו, כאשר כבר טעמתם מן ההצלחה של הפרסום, הטלפון התחיל לצלצל, הרווחים גדלו ואפשר קצת לנשום לרווחה, הגיע הזמן להגדיל את תקציב הפרסום. אפשר להגדיל את התקציב של מסע הפרסום הקיים ולקבל נתח שוק גדול יותר במוצר או בשירות שפרסמתם עד כה, או לשקול פרסום של מוצר נוסף, אם כי חשוב מאוד להיות עם האצבע על הדופק ולוודא שההחזר על ההשקעה במוצר החדש גבוה מספיק.

שלב 4 – קידום אורגני רחב יותר

אחרי שהתמקמתם בביטויי המפתח הצרים, אפשר לנסות ולהרחיב את ההישגים בהדרגה. זה הזמן לשקול השקעה בתכנים נוספים באתר, כגון בלוג, טיפים ללקוחות, שיתוף של הידע המקצועי או הצגה של מוצרים נוספים שלא הופיעו עד כה באתר. באמצעות פרסום התכנים הללו באתרכם, תתחילו לבנות לעסק הקטן שלכם מוניטין בגוגל וברשת, וכך תביאו תנועה נוספת לאתר ותגרמו לגולשים שלכם לשוב ולבקר אותכם.

לגוגל לא חשוב אם אתם עסק קטן או גדול, הרבה יותר חשובה לה הרלוונטיות, חווית הגלישה של לקוחותיכם ותכנים טריים ואיכותיים -כאלה שיש רק לכם.

 

 

תהיו מקצועיים והעסק הקטן ייצא גדול.

התייעצו עם מקדם אתר מקצועי >>

הירשמו לסדנאות קידום אתרים לבעלי עסקים >>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *