פרסום במדיה חברתית

הקמה וניהול מסעות פרסום חכמים ואפקטיביים במדיה החברתית לעסקים בינוניים וגדולים. פרסום בפייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין ורשתות חברתיות נוספות.

הקושי הגדול של העסקים אשר מסתמכים רק על התנועה האורגנית המגיעה מהמדיה החברתית נובע בעיקר מהעובדה שהחשיפה של התוכן המפורסם היא למעשה רגעית. העוקבים שלכם יראו את הפוסט במהלך שעות ספורות (אולי ימים בודדים) מרגע פרסומו. לאחר מכן תוכן זה יתמוסס בבליל ענק של מידע שדוחף אותו לבור האינסופי שבתחתית הוול וככל שהזמן יעבור הסיכוי שמישהו יראה אותו הולך ושואף לאפס.

נוסיף ונאמר שבניגוד לגוגל (או מנועי חיפוש אחרים) אין אפשרות אמתית (למעט מקרים בודדים) שהגולשים יוכלו למצוא את התוכן שפרסמתם ברשתות החברתיות באמצעות חיפוש. הרוב המוחלט של המאמצים שהשקעתם בכתיבה או תכנים ויזואליים שעלו לפייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וכדומה ימשיך להתקיים אי שם במרחב הרשת ללא שימוש.

פרסום במדיה חברתית

בגדול אפשר למנות שני פתרונות עיקריים לסוגיה זו. האחד הוא פעילות סופר אינטנסיבית בערוץ האורגני של המדיה החברתית. תצטרכו לרבוץ בחשבון שלכם יום ולילה, לעלות פרסומים כל יום, לענות על תגובות העוקבים ולהשקיע שעות ארוכות בלהמציא עוד ועוד תכנים לפרסום. ברגע שתורידו את הרגל מהגז, המתחרים ימלאו את הקיר במקומכם והטלפון להזמנות יפסיק לצלצל.

האפשרות השניה היא פרסום בתשלום. כאן תוכלו להציג מספר מסרים מצומצם אשר תוכננו בקפידה מראש לסוגי קהל שונים אשר רלוונטיים למוצר או לשירות שאתם מציעים. זו היא הדרך בה תוכלו לדייק בבחירה והתאמת המסרים ללקוחות הפוטנציאליים בצורה יעילה יותר, לעלות את כמות הפניות תוך זמן קצר וגם להשקיע את הזמן היקר בפיתוח וניהול העסק במקום בשהייה ארוכה ברשת.

רוצים להתייעץ עם מומחה?

מלאו טופס קצר ונחזור אליכם

באילו רשתות חברתיות לפרסם?

זה תלוי קודם כל בסוג העסק והמוצר שלכם. Facebook ו-Instagram ממשיכות להוביל פלח זה של השוק בישראל ורוב המדינות של העולם המערבי. ואילו אם אתם פונים לשוק הרוסי או למשל הסיני, תצטרכו לפרסם ברשתות החברתיות הפופולריות במדינת היעד.

עם כל הכבוד למרק צוקרברג, הוא כבר מזמן לא לבד בסביבה. רשתות חברתיות רבות ומגוונות, גדולות וקטנות, מתפתחות באופן מתמיד וכדאי לבדוק איפה נמצאים הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. סיכוי סביר שפרסום ברשת חברתית קטנה המכוונת לאנשים הרלוונטיים גם תעלה לכם פחות וגם תהיה יעילה לא פחות מהפרסום בפייסבוק. לכן כדאי לפתוח את העיניים ולהיות יצירתיים.

פרסום בלינקדאין

נושא נוסף חשוב מאוד שישפיע על בחירתכם הוא התחום. כך למשל פרסום ברשת Linkedin יהיה הרבה יותר יעיל עבור חברות שמציעות את שירותיהן לבעלי מקצוע מסוים או בעלי תפקיד ספציפי בארגונים שונים. ספק אם תראו הרבה תועלת מהפייסבוק בפרסום של תכנה חדשה בה עושים שימוש מתכנתים בתחום מאוד מסוים. ואילו לינקדאין יכול להתאים במקרה זה כמו כפפה ליד.

פרסום ביוטיוב

למודעות הפרסום ברשת ה-Youtube יתרונות רבים. הן מאפשרות לכם להיות מאוד יצירתיים, למשוך את תשומת הלב של הגולש באמצעות שיטות רבות ולחשוף מידע רב אודות המוצר או השירות שלכם כדי להגדיל את המכירות.

רשת היוטיוב שייכית לגוגל והפרסום בה למעשה מתנהל מאותו הממשק שבו מנהלים את הפרסום בגוגל – Google Ads. פרסום ביוטיוב מצריך ניסיון קצת שונה מאשר הרשתות החברתיות, שליטה בכלי פרסום יעודיים והבנה ביצירת סרטונים.

פייסבוק או אינסטגרם?

אפשר לסכם את ההבדל העיקרי ביניהם בשני מישורים עיקריים:

גיל המשתמשים

אינסטגרם בשנים האחרונות הפכה לזירה של הצעירים שלאט לאט מדירים את רגליהם מהפייסבוק או אף מעולם לא היו בו. אם אתם עסק של אופנה, שמלות כלה, גאג’טים מגניבים או כל דבר אחר שפונה אל הדור הצעיר, אתם פשוט חייבים לפרסם באינסטוש.

מובייל או דסקטופ?

אינסטגרם היא פלטפורמה שמראש הוגדרה ופותחה קודם כל לשימוש בטלפונים החכמים. הצגת התכנים, הניווט והשימוש בה הרבה יותר ידידותי במוביל. יש לקחת זאת בחשבון כאשר אתם בוחנים את קהל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

אפשר גם וגם

פייסבוק ואינסטגרם למעשה שייכים לאותה הישות ולכן קל מאוד לפרסם בשתי הרשתות בפעולה אחת. אם אחרי בדיקה גיליתם שהלקוחות שלכם נמצאים גם פה וגם שם, אין שום מניעה לרקוד בשתי החתונות.

פרסום בפייסבוק – למה זה טוב?

מגוון האפשרויות של הפרסום בפייסבוק הולך ומשתכלל. לרשות לקוחותנו עומד ארסנל שלם של כלים בהם הם יוכלו למשוך את תשומת הלב של הלקוחות, להעביר מסר, ליצור אינטראקציה, לחשוף את המותג או המוצר ולהגדיל את כמות הפניות או ההזמנות. תמצתנו כאן כמה מהיתרונות הבולטים:

  • אופי פרסום ויזואלי וחווייתי
  • מגוון סוגי מודעות לבחירה (תמונות, קרוסלות, סרטונים, מצגות ועוד)
  • אפשרויות מתקדמות ליצירת אינטרקציה עם המשתמשים
  • פילוח לקהלים והתאמת מסר הפרסום לקהל היעד באופן מיטבי
  • הצגת מודעות לגולשים שכבר ביקרו אצלכם
  • חשיפת המוצר לקהלים חדשים של לקוחות פוטנציאליים
  • ממשוק עם אתר האינטרנט והכלים הסטטיסטיים של גוגל לביצוע מעקב ומדידת אפקטיביות

עוד על פרסום במדיה חברתית

קידום אתרים לסטרטאפים

סטרטאפים זקוקים לקידום אתרים ייעודי כדי להגיע לפריצה בעידן הדיגיטלי, נוכחות משמעותית במרחבים הדיגיטליים הפכה למרכיב בלתי נפרד מההצלחה העסקית של חברות. שנים רבות של ניסיון ופרויקטים מוצלחים מלמדים שקידום…

בניית קהילה אונליין

הקמה וניהול של קהילה באינטרנט מהווים מהלך ארוך טווח אשר דורש השקעת משאבים רבים לאורך זמן. מתי כדאי להשקיע בבניית קהילה אונליין ובאילו פלטפורמות?

בימים הזויים אלו של משבר הקורונה, ודאי שמעתם כבר על בעלי עסקים שנותרו ללא גישה פיזית ללקוחותיהם ולפתע התחילו להשקיע בשיעורים אונליין, בחלוקת טיפים ובכתיבת פוסטים מאומצת. נראה שבניית קהילה ברשת היא התגלית הגדולה של העסקים נפגעי המשבר, אשר עד כה לא התפנו או לא נחשפו לערוץ שיווקי זה, שכעת הפך לרלוונטי מתמיד.

מה לכתוב בבלוג?

רעיונות לפרסום בבלוג של העסק: כיצד לבחור את הנושאים לפוסטים שיעניקו מידע רלוונטי ואטרקטיבי עבור הלקוחות הפוטנציאליים, יתמכו בהשגת יעדי החברה ולא ייגמרו לעולם.

לקוחות לא פעם שואלים אותי, מה אפשר לפרסם בבלוג? איך זה שונה משאר התוכן של האתר וכמה נושאים לפוסטים כבר אפשר להמציא? בטח המתחרים כבר כתבו על זה הכל. חוסר ניסיון הוא זה שמונע לעתים קרובות מבעלי העסקים לנהל בלוג באתר ולקחת את העסק צעד ענק קדימה.

חנות מחשבים בכרמיאל

בעלי ומנהלי חנויות מחשבים היקרים. לא מוצאים אתכם בגוגל!

אני חייבת לחלוק עמכם סיפור שקרה לי הבוקר שגרם לי להבין כי העובדה שחנותכם לא מדורגת גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל פוגעת לא רק בהכנסות החנות אלא גם בנו, לקוחותיכם.

המלצות וקידום אתרים

זה לא סוד שגוגל נמצאת בחיפוש מתמיד אחר הדרך לקבל פידבק מהגולשים על טיבם של האתרים. אולם לאחרונה יש הרגשה שהיא הגיעה למבוי סתום.

תם עידן הקישורים

פעם היה ניתן לומר בפה מלא שקישורים מאתרים אחרים מהווים עבור האלגוריתם של גוגל בסיס אולטימטיבי לדירוג תוצאות החיפוש, ואילו מקדמי אתרים נוסח “כובע שחור” או “אפור” הצליחו במהלך שנים ארוכות לפגוע ברלוונטיות ואיכות הדירוג באמצעות דרכים לא לגיטימיות ולא הוגנות של בניית קישורים מסיבית ולא אנושית.

מדידת אפקטיביות של שיווק ברשתות חברתיות

שיווק ברשתות חברתיות (SMO – Social Media Optimization), היה רק שאלה זמן ומכיוון שסקרים מעידים על כך שלמעלה מ – 50% מתנועת הגולשים באינטרנט היא ברשתות חברתיות, לא קשה להבין את האפקטיביות של הרעיון – רשתות חברתיות רבות הן מבוססות נושא ומרכזות אנשים המתעניינים בתחומים מסויימים, בזירה אחת, מה שמאפשר שיווק ממוקד ויעיל לקהל יעד ספציפי.

על אף שמדובר בשיטת פרסום שתפסה תאוצה וכבר נלמדת במסגרת לימודי שיווק, עדיין קיימים ויכוחים רבים לגבי האפקטיביות שלה, או יותר נכון – לגבי המדדים בהם נעשה שימוש לבחינת האפקטיביות של השיטה. בעוד שקיים מדד ברור בקידום אתרים כמו מספר הקלקות, או מספר כניסות לאתר מסויים, הרי שבשיווק ברשת חברתית יש לבחון אמצעים מורכבים יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *