קידום אתרים באנגלית

קידום אורגני של אתרי אינטרנט בשפה האנגלית ואתרים דו-לשוניים, בארץ ובעולם.

לכאורה, עקרונות קידום האתר בשפה האנגלית או בכל שפה אחרת, דומים מאוד לעקרונות הקידום בעברית, והתהליך אמור להיות זהה בכל ההיבטים. הרי גם פה דרוש מחקר מילות מפתח, הגדרת אסטרטגיית קידום, כתיבת תגי מטה, מיטוב טקסטים ומבנה האתר, הקמה וניהול בלוג עם תכנים איכותיים ועדכניים ובניית מוניטין האתר ברשת – מה כבר יכול להיות כל כך שונה?

מה מיוחד בקידום באנגלית?

קידום אתרים באנגלית

אם החלטתם לקדם אתר אינטרנט באנגלית סביר להניח שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם או לפחות חלק משמעותי מהם נמצא בחו”ל. במקרה של השפה האנגלית חשוב מאוד להבין איפה זה בחו”ל.

האם הכוונה למדינה ספציפית דוברת אנגלית כמו ארה”ב, קנדה, אנגליה, אוסטרליה, דרום אפריקה וכו’? או שהכוונה להגיע ללקוחות במדינות שאינן דוברות אנגלית והאתר משתמש באנגלית למעשה כשפה “בינלאומית” שמאפשרת תקשורת בכל העולם?

קידום האתר במדינות דוברות אנגלית

בשונה מרוב השפות, אנגלית היא השפה הרשמית של מדינות רבות. ואילו האנגלית האמריקאית כידוע שונה מאוד מהאנגלית הבריטית או האוסטרלית. גם בתוך ארצות הברית ההבדלים בשימוש באנגלית בין מדינה למדינה יכולים להיות מאוד גדולים. השוני מתבטא בשימוש במילים שונות עבור אותה המשמעות, ביטויים שנהוג להשתמש בהם באזורים גאוגרפיים מסוימים ולעתים כתיבת אותה המילה באופן שונה.

שימוש בשפה האנגלית שאינה אופיינית למדינה אליה אתם מכוונים את מאמצי השיווק שלכם, עלולה מיד “להסגיר” את מוצא העסק שלכם ללקוח, ליצור רושם מוטעה בנוגע למקצועיות, טיב המוצר או השירות שאתם מציעים רק מפני שהטקסט באתר כתוב לא כמו שהגולש רגיל לדבר.

תוסיפו לכל הנאמר קודם את ההיבט התרבותי המקומי. הבדלי המנטליות שבין המדינות או האזורים השונים הם אלה שיקבעו את אופי הטקסטים, הכתיבה השיווקית ואף את אופי העיצוב והמבנה של האתר.

קידום אתרים במדינות שאינן דוברות אנגלית

החיים נראים קלים יותר כאשר אתם מקדמים אתר באנגלית במדינות שאינן דוברות אנגלית. “מותר” לכם להשתמש בשפה פשוטה יותר ולהיות פחות דקדקניים. יתרה מזאת, אם הטקסטים באתר יהיו כתובים באנגלית מסובכת מדי זה עלול “לאיים” על המשתמש שהאנגלית היא אינה שפת אמו. התקשורת באתר האינטרנט צריכה להיות ברורה, קלה להבנה וויזואלית, כדי להבטיח שגם משתמשים עם אנגלית פחות טובה יוכלו בקלות למצוא ולהבין את המידע על המוצרים או השירותים אותם אתם משווקים. יחד עם זאת, אין הדבר אומר שמותר לכם לעשות שגיאות כתיב או להשתמש באנגלית עילגת. אתר האינטרנט שלכם הוא הפנים של העסק, הוא הרושם הראשוני שאתם יוצרים אצל הלקוחות -לכן חשוב ביותר לשמור על המקצועיות בכל דבר שמתפרסם באתר, גם ברמה של הטקסטים.

כמה זה עולה?

באופן כללי ובהערכה מאוד גסה, אם אתם מעוניינים לקדם אתר באנגלית סביר להניח שתשלמו עבור שירותי הקידום יותר מאשר עבור אתר דומה בעברית כיוון שהם לרוב כרוכים בעבודת חקר מעמיקה יותר והעסקת אנשי מקצוע דוברי אנגלית כשפת אם. מחיר קידום האתר באנגלית תלוי במידה רבה גם בשוק היעד ומאפייניו.

אם בנוסף לקידום האורגני באנגלית אתם מתכוונים גם לפרסם באנגלית בגוגל, יש לקחת בחשבון שהוצאות הפרסום עבור הקליקים, אותן תשלמו ישירות לגוגל – עלולות להיות גדולות יותר, כיוון שאתם מתחרים בשווקים גדולים יותר אשר עובדים במטבע זר.

אתרים דו-לשוניים או מולטי-לשוניים

חלק גדול מאתרי האינטרנט בישראל בנויים בשתיים או יותר שפות, למשל אנגלית ועברית. חשוב להבין שקידום של אתר דו-לשוני הוא למעשה שווה ערך של קידום שני אתרים שונים מבחינת היקף העבודה והמחיר שתשלמו על כך. כל שפה נוספת היא כמו עוד אתר שלם.

החדשות הטובות הן שרוב האתרים הדו-לשוניים בארץ אינם באמת צריכים קידום אורגני בגוגל בשתי השפות. לעתים האזור שבאנגלית נבנה רק עבור חלק קטן מהלקוחות שלא יודעים עברית, כדי ליצור אפשרות להפנות אנשים מחו”ל בתקשורת ישירה עמם, או לצרכים תדמיתיים של העסק. אם אין כוונה להביא לקוחות חדשים דרך האתר באנגלית, תדאגו לתקינותו ונראות מכובדת ומעוצבת, אולם אין צורך להשקיע בקידומו בגוגל. הדבר נכון גם במצב ההפוך, אם השוק שלכם נמצא בחו”ל ואתם לא מוכרים בארץ, אין שום סיבה לקדם את האתר בעברית.

חשוב שתבינו מה השפה הנחוצה לכם לצורכי השיווק ותתנו לה עדיפות. עמוד הבית, כל תפריטי הניווט וטופס יצירת הקשר חייבים להיות בשפה שבה מדברים לקוחותיכם הפוטנציאליים, וכל מאמצי הקידום האורגני והממומן צריכים להיות מופנים קודם כל אליה.

לקוחותינו שמקדמים אתרים בחו”ל

לחברת “פריזמה קידום ופרסום בע”מ” מקדמי אתרים מנוסים בעבודה עם לקוחות בארה”ב וגם בבריטניה, חלקם דוברי אנגלית כשפת אם. בנוסף, אנו עובדים בשיתוף פעולה עם אנשי כתיבת תוכן באנגלית בהתאם למדינת היעד על מנת להבטיח את איכות הטקסטים והתאמתם המוחלטת לשוק הלקוח.

להלן דוגמאות של לקוחותינו בחו”ל:

קידום אתר בבריטניהBalcony Systems UK

Balcony Systems היא יצרנית מובילה של מעקות ומערכות זכוכית עבור בניה פרטית ופרויקטים מסחריים בבריטניה.

עוד על קידום האתר של Balcony Systems >

קידום אתר באנגליתATRIIS Technologies

חברת ATRIIS הנה חברה ישראלית המספקת פתרונות תוכנה לניהול הוצאות נסיעות ברחבי העולם.

עוד על קידום האתר של ATRIIS >

קידום אתרים באנגליתKesher Tours

Kesher Tours היא חברת תיירות המתמחה בטיולים מאורגנים לקהל יהודי דתי בארצות הברית ובמדינות נוספות. אתר החברה בנוי באנגלית ופונה למשתמשים בכל העולם.

2 Comments

  • גולן

    אז למה לקחת מקדם אתרים ישראלי אם האתר שלי פונה לארצות הברית? לא כדאי כבר לסגור עם חברת קידום אמריקאית?

    • נסיה

      קודם כל, אין שום דבר פסול בלשכור את שירותיה של חברת קידום אתרים בארצות הברית. החסרון העיקרי הוא כמובן המחיר שתשלמו שגם הוא יהיה אמריקאי ובדולרים. וגם אם הנהלת החברה שלכם נמצאת בארץ קיים יתרון נוסף בכל הקשור להנהלת החשבונות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *