קידום אתרים לסטרטאפים

סטרטאפים זקוקים לקידום אתרים ייעודי כדי להגיע לפריצה

בעידן הדיגיטלי, נוכחות משמעותית במרחבים הדיגיטליים הפכה למרכיב בלתי נפרד מההצלחה העסקית של חברות. שנים רבות של ניסיון ופרויקטים מוצלחים מלמדים שקידום אתרים מותאם אישית הוא דרך אפקטיבית ביותר להשגת הנוכחות הדיגיטלית הרצויה. מסקירה רוחבית של השוק התחרותי עולה שכאשר מדובר בחברות סטארט אפ, חשיבותו של התחום הזה גדלה באופן לא פרופורציונלי. במובנים רבים, קידום האתרים יכול להיות קרש הקפיצה שישמש את חברת ההזנק שלכם כדי לזנק לגובה.

קידום אתר סטארטאפ

מה מייחד חברות סטארט אפ?

סטארטאפים מאופיינים בתכונות ייחודיות שמייצרות אתגרים יוצאי דופן בזירה העסקית. מעל הכל, המשוכה המרכזית שלהם היא שהשוק עדיין לא מכיר אותם. הם נדרשים להגדיל בהתמדה את החשיפה שלהם במטרה לרכוש לקוחות חדשים, למשוך משקיעים פוטנציאליים ואף לגייס עובדים איכותיים. עליהם להשיג דריסת רגל ראשונית משמעותית ככל האפשר ולהיחשף לקהלים חדשים נוספים, על מנת להגיע למסה קריטית של יחידים וגופים שמכירים אותם שתאפשר להם לפרוץ אל התודעה הציבורית.

כל עוד הסטרטאפ בחיתוליו והוא עדיין לא נוכח במרחב בזכות תפוצת המוצרים שלו או האזכורים שלו בפורומים שונים, האתר האינטרנטי שלו משמש הלכה למעשה כפנים הבלעדיות שלו. משמעות הדבר היא שהשקעה בקידום אורגני של אתר החברה היא האסטרטגיה היעילה ביותר להגדלת החשיפה ולהשגת דריסת רגל במרחב. סטרטאפים חדשניים נוטים לעורר סקפטיות ומוטל עליהם לרכוש את אמון הגולשים. קידום אתרים אורגני הכולל פרסום עקבי של תוכן עדכני ורלוונטי יובילו ליצירת קשר אישי עם המבקרים באתר, ישפרו את התדמית המקצועית של החברה בעיניהם ותעניק להם תחושה שהחברה מבינה מה חשוב להם ומה מעניין אותם. זהו צורך בוער במיוחד כאשר מדובר בקהל יעד נישתי שמצפה לראות הבנה יסודית של הפרטים הקטנים.

מגבר קריטי לשיווק הדיגיטלי

חברות סטארט אפ בראשית דרכן מחזיקות בתקציב מוגבל, כך שכל השקעה שלהן מוכרחה להניב תשואה נאה, אחרת כספן לא ינוצל בצורה יעילה. הקידום האורגני מביא את אתר בסטארטאפ לראש תוצאות החיפוש בגוגל, גורם במישרין למיתוג הסטארטאפ כמוביל בתחומו ומהווה מגבר משמעותי ביותר, הכרחי וקריטי לכל מאמצי השיווק של סטארטאפ ובכך מאפשר ניצול מקסימלי של ההשקעה בשיווק הדיגיטלי.

מעבר לכך, סטרטאפים מזוהים מאוד עם קצב צמיחה מהיר ועם התפתחויות ארגוניות. בשונה מפרסום בתשלום, קידום אורגני הוא מטבעו תהליך מתמשך והוא צומח במקביל לגדילה המתמדת של הסטארטאפ. ה-SEO עשוי לשרת את חברת ההזנק גם בשלב ההתרחבות שלה ולסייע במאמציה לצמוח לכדי שחקנית משמעותית. היתרון כאן של הקידום האורגני הוא שבמקביל לתהליכי ההתפתחות הפיזיים בחברה, ההתפתחות תשתקף גם בקידום האורגני והקידום האורגני מצידו מהווה גורם משמעותי משלים ומחזק את התפתחות החברה.

קידום אתר סטארטפ

קידום אתרים של סטרטאפים הוא אתגר בקנה מידה אחר

הצעדים הבסיסיים של קידום האתרים זהים עבור עסקים שונים ועשויים לתרום לחברת סטרטאפ כמו לכל חברה אחרת. כמעט תמיד הם יכללו מחקר של קהל היעד, זיהוי מילות מפתח, בניית מערך קישורים, יצירת תוכן מתמדת, מחקר מתחרים, שיפור הנראות של האתר, הגדלת מהירות הטעינה שלו, יצירת תגיות, קידום ברשתות החברתיות, התאמת האתר לטלפון הנייד, שיתוף פעולה עם חברות אחרות ועוד. עם זאת, האופי המיוחד של חברת ההזנק דורש בהיבטים רבים קידום אתרים בקנה מידה אחר לגמרי, מאחר וכל רכיב בו נעשה רגיש ומורכב יותר:

  • קהל יעד ומילות מפתח: סטרטאפים זקוקים לביצוע מחקר מעמיק במיוחד של קהל היעד והשוק הקיים כדי לחזות מראש את תגובת הקהל ולזהות את מוקדי העניין שלו. זהו שלב חיוני בזיהוי מילות המפתח שימשו את הגולשים בשאילתות בגוגל. שימוש בכלים טכנולוגיים לבחירת מילות המפתח שיזוהו עם הסטרטאפ – ובמיוחד איתור מילות מפתח נישתיות – נחוץ ביותר בראשית הדרך כדי למנוע בזבוז משאבים על מילים לא אופטימליות ותחרות מיותרת על מילות המפתח הנפוצות.
  • איכות וכמות התוכן: סטרטאפ לא יכול להסתפק בהרצת מסות של כתיבת תוכן כדי להגדיל את התעבורה ולהידמות לאתרים ותיקים, כי האלגוריתמים של גוגל מתעדפים תוכן איכותי על פני תוכן מרובה. עבור חברה חדשה בעלת פרסומים מעטים, כל פרסום הוא בעל משמעות רבה ויש לבצעו בזהירות מיוחדת. גדילה הדרגתית ועקבית של מספר התכנים באיכות גבוהה תקדם את האתר ותמנע הענשה של מנועי החיפוש בעקבות פרסומי ספאם. יש להפיק תוכן מיוחד שלא קיים במקומות אחרים ולהציג את הנרטיב של הסטרטאפ בצורה ברורה ומעודדת הזדהות כדי לבנות מותג מוצלח.
  • מתחרים: מלבד עצם המשיכה של גולשים לאתר החברה, חברת ההזנק נדרשת לנתק אותם מאתרים קיימים ומוצלחים, כך שהיא זקוקה למחקר מתחרים יסודי ביותר. היא אף עשויה להיתקל בשחקנים חדשים ובלתי צפויים שיחייבו התמודדות גמישה. על מנת לכבוש נתח שוק הולך וגדל, הסטרטאפ חייב לעשות משהו חדש ולא ‘לעוס’ כדי להציג בשורה מרעננת.
  • תכנון ובקרה: שלב הצמיחה של הסטרטאפ מחייב קביעת יעדים מחושבת ובניית תוכנית עבודה ייעודית להשגתם. הוא מצריך ניטור צמוד כדי לוודא יעילות ולבצע שינויים מתאימים במטרה למנוע בזבוז משאבים. לשם כך יש להיעזר בכלי ניטור מתקדמים ובהפקת דו”חות תקופתיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *