כמה שווה מילת מפתח בגוגל

כולם רוצים להיות ממוקמים גבוה בגוגל בביטויי מפתח רלוונטיים מרכזיים מתוך אמונה שהתמקמות גבוהה בעמוד תוצאות החיפוש בגוגל בביטוי מרכזי תביא לאתר תנועת מבקרים רלוונטית כגון לקוחות פוטנציאליים. אך כמה באמת שווה מיקום גבוה בגוגל במילת מפתח מובילה?

כלים למדידה

גוגל אף מספקת כלים בכדי לאפשר לאמוד את כמות החיפושים בביטוי מפתח כזה או אחר – כלים כגון Google Trends, Google Insights, וכלי מילות המפתח של Google Adwords. חלק מכלים אלו אף מראים נתונים מדוייקים של מספר החיפושים בחודש בכל מילת או ביטוי מפתח. אם למשל נבדוק כמה חיפושים היו במילה ‘מחשבים’ נראה בכלי מילות המפתח של גוגל אדוורדס כי היקף החיפושים בחודש עומד על 201,000.

האמת

נראה לפי נתון זה שאם אתר יצליח להתמקם במקומות הראשונים בגוגל במילת המפתח ‘מחשבים’ הוא יזכה לביקורים רבים מאד – אך המציאות אינה כזו. מעטים ביותר מחפשים בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר ‘מחשבים’. הרוב מחפשים ביטוי מפתח בו משולבת מילת המפתח ‘מחשבים’ – ביטויים כגון – ‘מחשבים ניידים LG’ או ‘מחשבים ניידים טושיבה’. הכלים שגוגל מספקת מראים את ווליום החיפוש בהתאמה ‘רחבה’ – הווה אומר – כל ביטויי המפתח שגולשים חיפשו ואשר בהם הופיעה מילת המפתח ‘מחשבים‘.

החשיבות

החשיבות במיקום אתר גבוה בגוגל במילת מפתח מרכזית כגון ‘מחשבים’ או ב- 10 מילות מפתח מרכזיות היא:

  • מיתוג האתר כמוביל בתחום
  • מעט תנועה

ווליום החיפושים וווליום הביקורים להם ניתן לצפות אם נמקם אתר גבוה בגוגל בעשרה ביטויי מפתח הנו מוגבל מאד. אך מיקום האתר ביטויים אלו מביא בהכרח למיתוגו כמוביל ושם נרדף לתחום ולמילת המפתח בה הוא ממוקם גבוה.

מילת מפתח היא מילה אחת. ביטוי מפתח מורכב ממספר מילות מפתח. אתר שממוקם גבוה בביטוי המפתח ‘חדרי ילדים‘ לא ימוקם בהכרח גבוה בביטוי המפתח ‘חדרים לילדים’. שני ביטויי מפתח אלו הם ביטויים שונים לחלוטין מבחינת מנוע החיפוש של גוגל גם אם הם דומים מאד וגם אם גולשים שמחפשים את שני הביטויים הללו למעשה מחפשים את אותו הנושא. לכן אתר שרוצה להיות ממוקם גבוה בגוגל בביטוי המפתח ‘חדרי ילדים’ ירצה להיות ממוקם גם ב’חדרים לילדים’, ‘ילדים חדרים’, ‘חדרי שינה לילדים’, ‘חדר ילדים’ או ‘חדר לילדים’. אתר כזה רוצה להיות ממוקם גבוה בגוגל בכמה שיותר ביטויים ולמעשה בכל ביטויי המפתח בקשת הביטויים אותם יחפשו לקוחות פוטנציאליים – ככל שימוקם ביותר ביטויים רלוונטיים כך תגבר תנועת המבקרים הרלוונטיים לאתר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *