מה לכתוב בבלוג?

רעיונות לפרסום בבלוג של העסק: כיצד לבחור את הנושאים לפוסטים שיעניקו מידע רלוונטי ואטרקטיבי עבור הלקוחות הפוטנציאליים, יתמכו בהשגת יעדי החברה ולא ייגמרו לעולם.

לקוחות לא פעם שואלים אותי, מה אפשר לפרסם בבלוג? איך זה שונה משאר התוכן של האתר וכמה נושאים לפוסטים כבר אפשר להמציא? בטח המתחרים כבר כתבו על זה הכל. חוסר ניסיון הוא זה שמונע לעתים קרובות מבעלי העסקים לנהל בלוג באתר ולקחת את העסק צעד ענק קדימה.

למה אתם צריכים בלוג?

קידום בלוגבניגוד לתוכן השיווקי של אתר עסק אשר די מוגבל לתבנית המקובלת של עמודים אודות החברה והמוצרים או השירותים אותם אתם מציעים, הבלוג הוא מקום שבו מותר לכם לכתוב הכל, לחלוק חוויות, ניסיון, ידע, אפילו רגשות. לרוב חברות, מותגים וגם אנשים פרטיים מחליטים על הקמת בלוג באתר במטרה להשיג מספר יעדים:

  • למשוך קהל יעד חדש
  • להרחיב את קהל היעד
  • לתמוך בקידום האורגני של האתר
  • לבנות מוניטין וליצור לויאליות של הקוראים לאורך זמן
  • להוסיף היבט אישי, מקום להבעת דעות והשקפות עולם בנושא מסוים
  • לתפוס את תשומת ליבם של גולשים שבעתיד עשויים להפוך ללקוחות

מהו פוסט מוצלח?

מאמר או פוסט בודד יכול להיות בעל השפעה עצומה על הבלוג או האתר כולו אם הנושא שלו קולע למטרה. למה בדיוק הכוונה? להלן רשימת קטגוריות נושאים שבאמצעותם תוכלו לספק תוכן קריאטיבי לבלוג משגשג ולהשיג את המטרות שהצבתם בפניכם.

מאמר העוזר לקוראים להשלים משימה
למשל, אם הגולש מתעניין ברכישת מזרן, מאמר מקיף על סוגי המזרנים הכולל השוואת טכנולוגיות שונות, מחירים וטיפים לקניה, יכול לסייע לו לצמצם את האפשרויות ולמקד את החיפושים.

פוסט יוצר רגשות
נושאים השייכים לתחום העיסוק של האתר, בעלי מידע ייחודי חדש, מרגש או מצחיק, פוסטים שגורמים לרגשות של הזדהות, הם בעלי פוטנציאל גדול ליצירת עניין אצל הגולשים. כך למשל אם מדובר באתר של מעצב שמלות כלה, פוסט הומוריסטי המספר על החלומות של הכלות לפני החתונה יכול להפוך ללהיט.

פרסומים מעצימים מעורבות

גישה נוספת ויצירתית מאוד לניהול התוכן בבלוג היא פרסום פוסטים אשר מטרתם היא להגדיל את מעורבות הגולשים ולגרום להם להריץ אותו ברחבי הרשת על ידי תגובות ושיתוף ברשתות החברתיות – במילים אחרות, פוסטים ויראליים. כאן נכנסים לתמונה כל הרעיונות לגבי תחרויות הגולשים, שאלות, פורומים, משחקים וכו’.

יצירת הקשר חיובי למותג

פוסטים שלא באמת חייבים לעסוק ישירות בנושא או המוצר. אלה יכולים להיות פרסומים של סיפור אישי, השראות או חוויות – כל דבר שמקרב את הקורא, מחזק את הלויאליות שלו למותג באופן עקיף.

ממה להיזהר?

היתרון הגדול של הבלוג באתר הוא הגמישות אשר מאפשרת לכם לפרסם מגוון ענק של תכנים. ואילו יש להיזהר משני דברים עיקריים:

תוכן שיווקי מדי

בלוג הוא אמנם עוד דרך שבה אתם מנסים לקדם את המוצרים או השירותים שלכם, ואילו הגולשים מגיעים לשם לא בשביל לקנות, אלא בשביל לקבל מידע. אם כל הזמן תהיו עסוקים בלמכור להם, אתם עלולים לפספס את המטרה ולהבריח אותם לגמרי מהבלוג. תצטרכו לשים את הגולשים במרכז ולספק תכנים אשר יעניינו אותם, יחדשו ויפתרו להם בעיות.

רלוונטיות

קל מאוד לאבד את הכיוון כאשר הכל פתוח ומותר. היזהרו לא להתרחק מדי מתחום העיסוק שלכם. הכתיבה הטבעית והחופשית חשובה מאוד ואילו בכל זאת כדאי לשמור בראש את ביטויי המפתח החשובים לקידום האתר.

נושאים בלתי נדלים לפרסומים בבלוג

כמה כבר אפשר לכתוב על לוחות חשמל, מערכות כיבוי אש או מחיצות למשרד? תתפלאו, הרבה מאוד. למעשה אין סוף לתכנים רב גוניים, איכותיים ומעמיקים לבלוג של עסק. מאיפה לוקחים את הרעיונות לפוסטים? להלן מספר כיוונים עיקריים בהם ניתן לעבוד, והפוסטים פשוט לא ייגמרו לכם לעולם.

תכנים לביטויי מפתח מרכזיים

זו הקטגוריה הראשונה והבסיסית ביותר של הנושאים לכתיבת פוסטים. בידקו מהם ביטויי המפתח הרלוונטיים לאתרכם באמצעות הכלים של גוגל אדוורדס או כל כלי אחר, הרכיבו רשימת ביטויים וכיתבו פסוט מעמיק על כל אחד מהם. פעולה זו היא גם הצעד הראשון של כל חברת קידום אתרים שתיגש למשימה, מאוד טכני ופשוט כביכול, ואילו איכות הכתיבה והיכולת שלכם להרחיב ולחדש בנושא, הן אלה שיעזרו לפוסטים החדשים להתמקם גבוה בתוצאות החיפוש.

שאלות שעדיין לא נענו

חפשו שאלות שקהל הלקוחות שלכם שואל ועדיין אין להן מענה ברשת או שהן נענו בצורה חלקית או לא איכותית. זו ההזדמנות שלכם לספק תוכן ייחודי, מעמיק ואיכותי שהגולשים (ואגף גם מנועי החיפוש) יעריכו אותו מאוד. פוסטים מהסוג הזה יכולים להפוך אתכם למומחים בתחום בעיני קהל היעד ולהיטיב מאוד עם המוניטין של החברה או המותג.

שימוש בנכסים ייחודיים

זהו נושא מאוד רלוונטי לבעלי עסקים שהספיקו כבר לצבור ניסיון בשטח. בלוג הוא מקום מושלם לחלוק בו את הניסיון והידע שלכם. פרויקטים, מחקרים, דוגמאות של מקרים אמיתיים (case studies), תמונות וסרטוני וידאו מהשטח, סטטיסטיקות שאספתם דרך מיילים, פייסבוק או קראוד סורסינג, דוחות, מפרטים, ראיונות עם לקוחות – כל דבר שהוא רק שלכם ומעיד על מה שאתם יודעים ועושים.

הסיפור האישי

מה שמיוחד לגבי הסיפור האישי בדרך כלל הוא האפשרות להבעת רגשות, יצירת תוכן שהוא אנושי, חי ומעורר הזדהות אצל הקוראים. אם נתקלתם בסוגיה קשה לפיצוח במהלך העשיה, סיטואציה מסוימת במהלך העבודה הרגיזה אותכם מאוד או לחלופין, קיבלתם השראה באופן מפתיע שהפיחה רוח חיים חדשה במה שאתם עושים – ספרו על זה בבלוג לקהל הלקוחות ואלה שאולי יהפכו ללקוחות בעתיד. הסיפור האישי יכול להיות שלכם, של עובדיכם או של הלקוחות שלכם.

סיקור נושא חם

אתם בוודאי עוקבים אחרי החידושים בתחום שלכם בארץ ובעולם ומתעדכנים באופן קבוע על כל המתרחש בו. סיקור אירוע חדשותי רלוונטי, חשיפת חידוש טכנולוגי, התיחסות לתערוכות, כנסים, מחקרים, טרנדים חדשים או אפילו ידיעה “צהובה” שנוגעת למה שאתם עושים – כל אלה הם נושא לפוסט מוצלח בבלוג.

תחומים נושקים

תשאלו את עצמכם, מה הם התחומים שנושקים למוצר לכם? מה עוד מעניין את רוב הלקוחות הפוטנציאליים שלכם? אולי אם תכתבו על זה תוכלו להביא עוד גולשים לאתר. כך למשל, סביר להניח שנשים שמחפשות שמלות כלה יתעניינו גם בעיצוב שיער לכלות ואם תכתבו על התאמת תסרוקות כלה לשמלת הכלה, תוכלו להישאר רלוונטיים ויחד עם זאת להיות רלוונטיים עבור קהל רחב יותר של קוראים. כמו כן, שימוש בתחומים נושקים בבלוג יוצר הזדמנות להחלפת קישורים עם בעלי עסקים נוספים בתחום שאינם המתחרים הישירים.

בלוג באתר

1 Comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *