קידום אורגני – תוך כמה זמן התוצאות?

אחת השאלות המעסיקות את בעלי העסקים ששוכרים לראשונה את שירותיו של מקדם אתרים היא: “מתי התוצאות?”.

ובצדק. להבדיל מהפרסום בגוגל שמביא פניות לעסק כמעט באופן מידי, קידום אורגני כידוע לוקח זמן, ובינתיים בעלי העסקים משלמים.

התשובה לשאלה זו אינה חד משמעית והיא תלויה במשתנים רבים, ביניהם רמת התחרות בתחום, ותק האתר, איכות התכנים שבו ומבנה האתר. ניתן לציין אבני דרך חשובות בתהליך קידום האתר ולהעריך פחות או יותר את הזמנים לפחות בחלק מהן.

 

 

איך מודדים את ההצלחה בקידום האורגני?

ראשית רצוי להבין למה הכוונה כאשר אומרים “תוצאות הקידום”? לפני כל מדד אחר, כאשר אומרים “תוצאות הקידום” אזי שמדובר במיקומי האתר שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל, בביטויים הרלוונטיים. מה הם הביטויים הרלוונטיים? את הביטויים הרלוונטיים תצטרכו לקבוע במחקר מילות מפתח, אשר מבוצע על ידי חברת קידום אתרים עם תחילת העבודות ומאושר על ידי הלקוח.

עם שיפור המיקומים אתם אמורים לראות גידול בתנועה האורגנית אל האתר. תבקשו את הנתון הזה בדוחות החודשיים שלכם, ובידקו את הנתונים הללו בהשוואה לתקופות הקודמות. גידול בתנועה האורגנית אמור להביא גם עליה בפניות מהאתר (עם דגש על פניות מהתנועה האורגנית, כמובן).

אז אסכם ואומר שניתן לקבוע כי הצלחת הקידום האורגני של האתר נמדדת על ידי שלושה פרמטרים הבאים:

  • מיקומים בגוגל
  • תנועה אורגנית
  • פניות מתנועה אורגנית

התוצאות הראשונות של הקידום האורגני

בחודש העבודה הראשון תבצע חברת קידום האתרים מיטוב מסיבי (אופטימיזציה) באתר. זה יכלול בין היתר שיפרים בכותרות, תכנים ובמבנה האתר. אם פעולות אלה מבוצעות באופן מקצועי וממוקד, אתם אמורים לראות ניצנים של תוצאות כבר לאחר מספר שבועות. הדבר יתבטא בעיקר במיקומים בעמוד הראשון בגוגל עבור האתר שלכם, בביטויי חיפוש רלוונטיים ארוכי זנב, חדשים ומגוונים, שדרכם הגיעו מבקרים חדשים. כך למשל אם אתם חנות רהיטים, יכול להיות שגולשים יגיעו אליכם דרך הביטויים הקשורים לסוג המדויק של המוצרים שאותם אתם מוכרים. למשל “שולחן סלון מרובע מעץ וזכוכית” או “ספה דו-מושבית ירוקה”. דוגמה נוספת לביטויים ארוכים שיכולים להעיד על עליה ראשונית במיקומי האתר בגוגל, היא חיפושים שכוללים את המיקום הגיאוגרפי שלכם.
ביטויי חיפוש מרכזיים דוגמת “רהיטי עץ” או “שולחנות אוכל” לא יגיעו לעמוד הראשון מהר, לא תוך חודש וגם לא תוך 3 חודשים. אם יש מקדם אתרים שמבטיח לכם דבר כזה, סימן שהוא לא רציני או שהוא נוקט באמצעים מנוגדים למדיניות של גוגל ובכך מסכן אתכם. אולם אל תזלזלו בביטויי “זנב ארוך”. לפעמים הם מביאים יותר תנועה ופניות מאשר הביטויים המרכזיים.

לפעמים יש גם הפתעות

לפעמים קורה שעוד לפני שתפסתם מיקומים בתוצאות החיפוש, השיפורים שמקדם האתר ממליץ עליהם באתר לפתע יביאו לעליה משמעותית בפניות. זאת בשל העובדה שלפני זה משהו בחוויית המשתמש באתר לא עבד טוב והשינוי שביצעתם “פתח את הפקק” והפניות התחילו לזרום.
 

תוצאות קידום ארוכות טווח

מיקומים גבוהים בביטויי מפתח מרכזיים הם לרוב אגוז קשה לפיצוח, במיוחד אם מדובר בתחום תחרותי. קידומם יכול לקחת חודשים ארוכים וגם שנים. יחד עם זאת, בזמן שאתם מנסים לכבוש את הביטויים המרכזיים, אמורים להתקדם עוד ועוד ביטויים ארוכים רלוונטיים. התנועה האורגנית וכמות הפניות מהאתר אמורים להיות במגמת עליה מתמדת ואיתם גם הרווחים.
קידום אתר האינטרנט שלכם והמוניטין שלכם ברשת נבנים בהדרגה, צעד אחר צעד, בקצב שאינו מהיר כלל וכלל – אבל כך גם תוצאות הקידום יהיו חזקות ויישארו לאורך זמן, נכס אמיתי ששווה לעסק הרבה כסף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *