כמה עולה קידום אתרים

כיצד לבחון הצעות המחיר שתקבלו מחברות קידום אתרים שונות ואיך ניתן לדעת האם חברת הקידום היא מקצועית ומנוסה.

אז כמה צריך לעלות קידום האתר? התשובה לשאלה מורכבת ממספר גורמים:

  • תחום העיסוק של האתר ורמת התחרות בו
  • המיקומים הנוכחיים במנועי החיפוש
  • רמת האופטימיזציה של האתר

התחרות בתחום העיסוק של האתר

הרבה יותר קל למכור בקבוק מים לאנשים צמאים שנמצאים בלב המדבר מאשר למבקרים בקניון ממוזג המציע מגוון רב של מסעדות ובתי קפה. בקניון תצטרכו להשקיע מאמצים גדולים הרבה יותר כדי לגרום לקנות דווקא את המים שלכם ולא של בית הקפה הסמוך.

כמו בעולם האמיתי כך גם בעולם האינטרנט – ככל שהתחרות גבוהה יותר כך העבודה קשה יותר: מקדם האתר שלכם יצטרך להיות יצירתי יותר, לחקור ולהשקיע מחשבה ושעות עבודה מרובות בפעולות קידום מגוונות ולא סטנדרטיות. הצלחת קידום האתר בתנאי תחרות גבוהה מחייבת ביצוע עבודה ברמה מקצועית גבוהה, מתמשכת בתדירות גבוהה לאורך זמן ואינה משאירה מקום לטעויות או פספוסים.

רמת האופטימיזציה של האתר

חשוב להבין שמבנה נכון של אתר, נגישות העמודים והשרותים וחווית הגלישה בו – מהווים תנאי ראשון והכרחי לקידום אורגני מוצלח. אופטימיזציית האתר אינה רק הכנסת תגי מטה בכל עמוד ועמוד כפי שיש הנוטים לחשוב – מדובר בהטמעה של שיפורים רבים בקוד האתר שהנם ויזואליים ושאינם ויזואליים, וכרוכים בה ידע מעמיק של התנהגות הגולש והתאמת מבנה האתר להרגלי הגלישה שלנו ולאופי הפעילות השיווקית של העסק, יצירת אלמנטים ויזואליים ודרך ברורה ופשוטה להגיע למה שהגולש מחפש.

אתרים רבים נבנים ללא התיחסות לפרמטרים הללו. במקרה שכזה, על מקדם האתר לבצע שינויים רבים במסגרת אופטימיזציית הבסיס של האתר ולעתים פשוט יותר להשקיע בבניית אתר מחדש מאשר לבצע בו אין ספור תיקונים.

רוצים להתייעץ עם מומחה?

מלאו טופס קצר ונחזור אליכם

הזהרו ממחירים זולים

בדרך כלל מה שזול עולה לנו יקר ובתחום קידום האתרים הדבר נכון שבעתיים. קיבלתם הצעה מפתה של 1000 ש”ח לחודש על קידום האתר? כדאי שתידלק אצלכם נורה אדומה. שעות העבודה שמקדם אתרכם יצטרך להשקיע כדי להעניק לכם שירות מקצועי אינן מצדיקות מחיר זול שכזה וסביר להניח שהעבודה פשוט לא תיעשה במלואה או שאינה מקצועית. חברת קידום אתרים שאינה מקצועית עשוייה להסב נזק שיכול במקרים קיצוניים להביא לסילוק מהאינדקס של גוגל, ובכל מקרה לא תביא את ההצלחה ובכך תביא במישרין להפסד של הרווח שהיית משיג עם חברת קידום אתרים מקצועית.

בחנו את הצעת המחיר שקיבלתם

אפשר באמצעות בדיקה של הצעת מחיר לנסות לעמוד על טיבה של חברת קידום אתרים:

  • בדקו האם הצעת המחיר כוללת בתוכה פירוט של מכלול הפעולות שחברת הקידום תנקוט בהם במסגרת מאמצי הקידום.
  • צריך שיהיה בהצעה גם ניתוח ראשוני של אתרך ושל הסביבה התחרותית בו הוא פועל.
  • הסבר לגבי תהליך העבודה לו יש לצפות
  • פירוט נאות של הרכב מחיר הקידום.

הצעה מפורטת ומסודרת שיש בה הסברים מפורטים בנושאים האלו  היא בהחלט איתות מעולה שמדובר בחברה מכובדת שתוכל באמת לקדם את אתר החברה.

4 Comments

  • יוסי

    אני מבין שמחיר קידום אתרים תלוי בכל מיני גורמים. ובכל זאת, אפשר לדעת סדרי גדול? מאיזה מחיר זה מתחיל? מה המחיר הממוצע?

    • נסיה

      היי יוסי. מחיר קידום האתר (הכוונה לקידום אורגני – SEO) בחברה מקצועית או אצל מקדם אתרים פרילנסר מנוסה מתחיל בכ-2000 ש”ח לחודש. אולי אפשר למצוא בקצת פחות או לקבל הנחה קטנה אם מדובר בעסק קטן, אתר שאינו מורכב ובתחום לא מאוד תחרותי.
      כל הצעת מחיר זולה משמעותית מסכום זה מעוררת שאלות לגבי מה שחברת הקידום הולכת לעשות עבורכם ומה יהיה ההחזר על ההשקעה בקידום האתר, במילים פשוטות כמה פניות תקבלו מהאתר כתוצאה מהקידום האורגני.
      עסקים בינוניים וגדולים יותר צריכים לקחת בחשבון מחירי קידום שמתחילים ב2500-3000 ש”ח לחודש, אבל כמובן עלות הקידום יכולה להגיע גם לסכומים גדולים יותר בהתאם להיקף העבודה הנדרשת ורמת התחרות בתחום.

  • אמיר

    שלום יש לי שאלה , האם יש אפשרות למצוא את כל המיקומים של מילות המפתח בגוגל ולא רק של ביטוי אחד על פי שם דומיין ( רצוי שהאתר יהיה בעברית)

    תודה
    אמיר

    • יניב

      היי אמיר,

      הדרך לבדוק מיקומים היא בדיקת מיקומים עבור רשימה של ביטויים – רשימה שאתה צריך ליצור. אין כלי שמאפשר לך לראות את כל מיקומי האתר בכל הביטויים האפשריים וללא שהזנת רשימה של ביטויים – רשימה כזו תהיה אדירה (כל הטיה של מילה יוצרת ביטוי מפתח שונה). גוגל מאפשרת לך לראות את מיקומי אתרך ברשימה של ביטויים – באמצעות הכלי למנהלי אתרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *