קידום אתרי מעצבים

​מעצבי פנים, אדריכלים, סטייליסטית, מעצבי אופנה, יצרני רהיטים, מעצבים גרפיים, מאפרים או מעצבי שער – כל בעלי האתרים העוסקים בעיצוב מהווים נישה מיוחדת בתחום השיווק באינטרנט ובקידום אתרים אורגני בפרט. אז מה מיוחד באתרי המעצבים ומה הופך אותם לאתגר עבור אנשי ה-SEO?

קידום אתרי מעצבים

האתגר וההזדמנות של אתרי המעצבים

עולמם של המעצבים מבוסס על ערכים חזותיים. זו היא נקודת המוצא, הערך העליון והפריזמה שדרכה הם מתבוננים בסביבה. העולם הטקסטואלי לרוב נתפס בתחום העיצוב כתוספת לא הכרחית לחוויה השלמה של הקומפוזיציה, פלטת הצבעים והמסרים החזותיים אשר בונים את מיתוג העסק והאתר בעיני הלקוח הפוטנציאלי. מציאות זו יוצרת לעתים מצבים מאוד מאתגרים עבור מקדמי האתרים שחיים ונושמים מילות וביטויי מפתח בכל מה שהם עושים.

המעצבים יגידו: “עיצוב מינימליסטי, מדויק ונקי זה מה שמייצג אותנו”, ואז מקדמי האתרים ימצאו את עצמם “עושים שמיניות באוויר” כדי להביא תוצאות של התקדמות במיקומים עבור אתר שבנוי משלושה עמודים ללא כותרות (או עם כותרות באנגלית, כי זה מה שהולך התחום), עם תמונות רקע ואנימציות. מעכשיו לך תספר לגוגל מה נושא האתר ולמה להראות אותו גבוה בתוצאות החיפוש.

ואילו יש גם צד שני למטבע.  מעבר לעניין האסתטיקה וההרמוניה,​ ​מקצועות העיצוב עוסקים במהות המסר החזותי. תהליך ארוך של גיבוש וזיקוק הקונספט העיצובי מסתיים בדרך כלל בתפיסה חדה ומדויקת של בידול מהמתחרים שאורז את המסר השיווקי בעטיפה הנכונה ומגיש אותו ללקוחות הפוטנציאליים. אם מקדם האתר יצליח להתחבר לפילוסופיה שעומדת מאחורי מותג המעצב וישחק לפי כללי המשחק שלה, יהיה לו קל הרבה יותר למצוא שפה משותפת עם הלקוח וגם להגיע לפתרונות הטכניים של שילוב האלמנטים הטקסטואליים ופיתוח מבנה האתר כולו. ​​

סוגיית התוכן

פיתוח וקידום הבלוג הוא חלק משמעותי בקידום אורגני של כל אתר והדבר נכון גם לאתרי מעצבים. כפי שזה קורה בכל תחום גם כאן אנשי ה-SEO יצטרכו ללמוד את המטריה מקרוב. ממבט ראשון כתיבת תוכן על נושאי העיצוב השונים עושה רושם של משימה לא מורכבת מדי. ואילו בפועל גישה רדודה לכתיבת מאמרי עיצוב יכולה להשאיר אותכם עם בלוג מלא בפוסטים “לעוסים” שמופיעים בכל אתר של מתחרה, דוגמה “איך לבחור שמלת כלה” או “המדריך לרכישת חדרי ילדים”. טקסטים מהסוג הזה משוכתבים שוב ושוב מאתר לאתר והם מזמן כבר לא מביאים שום מידע ענייני לגולש שבאמת מחדש לו משהו.

גישה מוטעת נוספת של כותבים לא מקצועיים בתחום העיצוב היא למרוח תוכן. קצת קלישאות ותאורים כלליים שמתלבשים על כל דבר בתוספת פתיח ארוך שמתחיל רחוק שנות אור מהנושא וסיכום שחוזר בערך על כל מה שכתוב במאמר – והינה הגעתם ל-400 מילים. איזה יופי שלא צריך להבין שום מידע טכני או למשל משפטי, כפי שזה קורה בתחומים רבים אחרים.

ובכן, גם אם הלקוח שלכם יאשר באופן מפתיע לפרסם תוכן שכזה באתר שלו, תהיו בטוחים שהגולשים יצביעו ברגליים וגם גוגל מהר מאוד “תבין” שמדובר במילים ללא תוכן. כתיבת מאמרים מהסוג הזה אולי עושה רושם של עשייה, אולם התועלת שלה עבור הקידום האורגני של האתר מועטה מאוד.

אז מה כן עובד? דבר ראשון שחשוב מאוד לעשות זה כמובן לשאול את הלקוח לאן פניו מועדות. מה כיוון העבודה שלו היום, הקולקציה החדשה שאולי צפויה לצאת בקרוב, חוויות של עבודה על פרויקט חדש, מה מעניין את הלקוחות, אילו התנגדויות או שאלות שלהם מקשות על תהליך המכירה? כל השאלות האלה הן אמצעי נהדר להשגת חומר איכותי וייחודי לבלוג של המעצב.

וכמובן, למידה והתמצאות בתחום – הן תמיד המפתח. תצטרכו להיות מעורים בטרנדים העיצוביים בתחום הרלוונטי, מגמות השוק והשפה שבה משתמשים הלקוחות והמעצבים. גם ההבנה של הפרטים הקטנים, כגון סוגי הבדים והגזרות של השמלות אם מדובר באופנה, או חומרי הגלם וסוגיות ארגונומיות בתחום הריהוט או עיצוב הפנים.

קידום תמונות וקטעי וידאו כחלק מקידום אתר המעצבים

תמונות וקטעי וידאו מהווים אמצעי מרכזי בשפת המעצבים והדבר חייב לקבל ביטויי באתר. לרוב לא תוכלו לעשות שימוש בתמונות חינמיות ממאגרים אינטרנטיים פופולריים בתור תמונת אווירה לפוסט בבלוג. סביר להניח שהלקוח לא יאפשר זאת כיוון שהתמונות הללו אינן משקפות את אופי העשייה שלו ואף עלולות לגרום לנזק תדמיתי למותג שלו.

אבל הנושא שעוד יותר משמעותי קודם כל עבור חברת קידום האתרים הוא קידום התמונות או קטעי הוידאו בגוגל. התנהגות הגולשים של אתרי העיצוב השונים מתאפיינת בהרגלי גלישה מעט שונים מתחומים אחרים. מכיוון שהעניין הויזואלי הוא הליבה של החיפוש, גולשים רבים יבססו את בחירתם על תוצאות החיפוש של התמונות. כך אנשים רבים שמחפשים עכשיו “שולחן אוכל עגול” יעדיפו לדפדף בין התמונות בתוצאות החיפוש (ממש כמו בקטלוג) מאשר לקרוא טקסטים. כאשר הם יראו תמונה של השולחן שמוצא חן בעיניהם הם ילחצו עליה ויגיעו לאתר שממנו היא לקוחה. משמעות הדבר שלהיות במקומות הראשונים בתמונות שגוגל מראה בתוצאות החיפוש לפעמים הרבה יותר חשוב מאשר להופיע בתוצאות הטקסטואליות. עקרון דומה מתיחס גם לקידום הוידאו בגוגל.

קידום תמונות במנועי החיפוש דורש ניסיון ומיומנות של מקדם האתר והוא כולל מכלול של פעילויות שצריכות להתבצע באתר, הרבה מעבר לכתיבת תגי אלט לכל תמונה ותמונה. נדרשת כאן הבנה רחבה של התהליך בראיה כוללת של מבנה האתר, בחירת התמונות והמיקום שלהן באתר ולפעמים גם כמה טריקים שאותם רוכשים רק בניסיון מתמשך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *