המלצות וקידום אתרים

זה לא סוד שגוגל נמצאת בחיפוש מתמיד אחר הדרך לקבל פידבק מהגולשים על טיבם של האתרים. אולם לאחרונה יש הרגשה שהיא הגיעה למבוי סתום.

תם עידן הקישורים

פעם היה ניתן לומר בפה מלא שקישורים מאתרים אחרים מהווים עבור האלגוריתם של גוגל בסיס אולטימטיבי לדירוג תוצאות החיפוש, ואילו מקדמי אתרים נוסח “כובע שחור” או “אפור” הצליחו במהלך שנים ארוכות לפגוע ברלוונטיות ואיכות הדירוג באמצעות דרכים לא לגיטימיות ולא הוגנות של בניית קישורים מסיבית ולא אנושית.

נראה שלבסוף הם הצליחו להרגיז את מאט קאטס – ראש חטיבת הספאם של גוגל, המכריז לאחרונה שכוחם של הקישורים כבר לא מה שהיה פעם ומאיים להעניש את האתרים המבססים את עצמם על בניית קישורים באופן המפר את החוקים שהוא עצמו מחוקק בקצב מסחרר. נכון להיום, השפעתם של הקישורים מעוררת ויכוח סוער בין מקדמי האתרים ויש כאלה שנזהרים מבניית קישורים כמו מאש, ובצדק.

אז מה עושים כדי להגיד למנועי החיפוש: “תראו, הגולשים אוהבים את האתר שלי, אני מהווה סמכות בתחום.” אמרנו ונכתוב בעוד פוסטים רבים בעתיד שאופטימיזציה ושיפור חוויית הגולש באתר מהווים כלי בלתי מעורער והכרחי. אולם אנחנו עדיין חייבים למצוא דרכים לספק לגוגל איתותים שמקורם מחוץ לאתר, המגיעים מאנשים אחרים.

המלצות וירטואליות או העולם האמיתי?

קידום אתרים - המלצותתחשבו “העולם האמיתי”. הרי גוגל בסך הכל יודעת את מה שאתה מספר על עצמך באתר: “הרהיטים שלי הכי יפים ואיכותיים”, “בחנות האופניים שלי תקבלו את השירות הטוב ביותר”, “אני מדביר מצוין ולא יקר בכלל”. אבל היא רוצה לשמוע את זה גם מאחרים. “תביא הוכחות” – היא אומרת. זה בעצם גם מה שהלקוחות שלכם מבקשים לדעת כשהם פונים לאנשים אחרים כדי לקבל המלצה על שירות שקיבלו אצלך.

אז באילו דרכים תוכל לספק לגוגל המלצות? בגדול ניתן לחלק את זה לשניים:

המלצות או חוות דעת באתר

תאפשרו ללקוחות שלכם לכתוב תגובות. תנו לאזור הזה כותרת “המלצות” והניעו את האנשים לקחת חלק בכתיבה. ההמלצות יכולות להופיע במספר מקומות באתר:

  • בעמודי המוצרים בחלק התחתון. שיטה מאוד יעילה להראות לגולשים התייחסות למוצר הספציפי שאתם מוכרים שמאפשרת גם פיתוח מתמיד של התכנים בעמוד המוצר כולל הצגת תאריכי המלצות עדכניים והוספת וריאציות אינסופיות של ביטויי מפתח בעמוד.
  • יצירת עמוד המלצות שמקושר מהתפריט או מעמוד הבית. לעמוד כזה שני יתרונות:

1. ריכוז כל חוות הדעת במקום אחד שקל להגיע אליו.
2. קידום ביטוי במפתח מאוד מרכזי עבורכם שכולל את שם המוצר או השירות בתוספת המילה “המלצות”. מומלץ לבדוק בכלי מילות המפתח של גוגל אדוורדס את נפח החיפוש בביטויים מהסוג הזה שרלוונטיים לעסק, לבחור את הביטוי שאותו מחפשים הכי הרבה ולהשתמש בו בכותרת עמוד ההמלצות. רוב הסיכויים ששבועיים לאחר מכן יקרה הקסם והאתר שלכם יופיע בביטוי זה בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש.

  • הוספת אזור שמציג המלצות אחרונות בעמוד הבית. זה יכול להופיע בתור ווידג’ט של המלצות נגללות מתחת לתפריט צד או לחלופין בגוף תוכן האתר מתחת להצגת המוצרים או השירותים.

מחוץ לאתר

  • להקים עמוד עסקי בפייסבוק וגוגל פלוס ולפרסם בו באופן קבוע תכנים איכותיים עם קישורים לאתר כדי לגייס לייקים וכניסות לאתר.
  • פעילות בפורומים רלוונטיים לתחום עם הפנייה לאתר

טיפים

  • אל תפחדו מחוות דעת לא מושלמות באתר. זה בסדר לפרסם תגובה שהיא בגדול חיובית אבל גם מציעה המלצות לשיפור. זה נראה אמיתי ואמין.
  • תבקשו מהלקוחות שלכם לכתוב את ההמלצות בעצמם באתר. קורה שבעל עסק מקבל תגובות בכתב, ברשת חברתית או בטלפון ואז יושב ומזין אותן בעצמו. כתיבת חוות דעת ממחשבים שונים ומאזורים גאוגרפיים שונים מצביעה על אמינות בעיניי גוגל.
  • אל תתנו לפייסבוק להשתלט לכם על העסק. טעות נפוצה של בעלי עסקים שיוצרת חגיגה של תגובות ותכנים בעמודי הפייסבוק ומותירה את האתר העסקי יתום. לפייסבוק יתרונות רבים, הוא מהווה כלי עזר לקידום, אבל הוא לא תחליף לאתר.
  • אל תתלהבו יותר מדי מכתיבת חוות דעת באתרי אינדקס השונים. התגובות הן נכס, כלי שבו תוכלו לקדם את האתר שלכם. במקום זה אתם מקדמים את אתרי האינדקס שדוחפים אותכם החוצה מהעמוד הראשון בתוצאות החיפוש.

8 Comments

  • יובל

    הרשתות החברתיות, יחד עם האלוגריתם החדש של פייסבוק שמתחיל להראות תוצאות בשטח, הן לדעתי כלי ההמלצה הטוב והנוח מכולם. הרי פוסט עם תיאור מוצר של חנות מסויימת שמביא ל-100 תגובות ו-20 לייקים, שווה יותר מ-20 תגובות חיוביות בתוך האתר ובמידה רבה גם פשוט וקל יותר להשגה. \

    רמת השיח בדפים נותנת את האופטימיזציה הנדרשת לדירוג של גוגל לא פחות מאותן תגובות.

  • נופר

    אכן כתבה מעניינת מאוד, אבל אני בעיקר חושבת שבתחום הזה רצוי ומומלץ לקחת אנשי מקצוע שמבינים בנושא. היום, כמעט כל עולם הפרסום מתבסס על המדיה החברתית, הגוגל וכו. לכן, חשוב מאוד לקחת לפחות בהתחלה, בשלב הבנייה והלמידה, אנשי מקצוע שיוכלו לקדם את העסק בצורה הטובה ביותר.

    • יניב

      תודה נופר. מסכים עם כל מילה, רק הייתי מוסיף שדרוש איש מקצוע בכל זמן. תחום קידום האתרים קריטי להצלחת העסק, אנחנו רואים ווליום מסחרי גבוה מאד שנכנס לעסקים מאתר האינטרנט – עד 90% מהפניות והמכירות מגיעות מהאתר. איש מקצוע הוא ההבדל בין 50% לבין 90% – הפרש שאף בית עסק לא יכול לוותר עליו.

  • אריה ארנר

    קראתי והחכמתי. כתוב טוב ולעניין! המאמר תומך בכל הקשור ל- Inbound Marketing, מונח שעדיין לא תורגם לעברית ומתאר פעילות שיווקית של העסק בכל הערוצים האפשריים ברשת, מה שמהווה הוכחה חברתית ושיווקית עבור גוגל. לפיכך החשיבות של קבלת המלצות ממקורות שונים ובערוצים שונים היא דרמטית.

  • כתיבת תוכן - ערן

    אתם חייבים להתחיל ולשלוח רשימת תפוצה,
    כל עדכון כל מילה שאתם כותבים זו פשוט תורת גוגל,
    המשיכו לעדכן וללמד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *