מקום ראשון בגוגל

מי רוצה להיות ראשון בגוגל? התשובה היא – כולם, בכמה שיותר ביטויי חיפוש רלוונטיים, ואם אפשר גם בביטוי המרכזי ההכי חשוב, שאותו מחפשים הכי הרבה גולשים. האם זה אפשרי, תשאלו? ובכן, כרגיל, זה תלוי…

התוצאה שנמצאת במקום הראשון בגוגל מקבלת את מירב הפניות של הלקוחות הפוטנציאליים. ההבדל בין המקום הראשון לשני מסתכם לעתים בעשרות אחוזים, במיוחד בתחומים בהם האצבע קלה על ההדק וההחלטה על ביצוע הפניה אינה דורשת העמקה והשוואת מחירים. אתר שמופיע במקום הראשון בגוגל הוא ללא ספק הזוכה הגדול, בעל נכס מניב שמתבטא בלידים וגידול מכירות.

האם אפשר להגיע למקום הראשון בגוגל?

לקוחות לפעמים שואלים אותי אם אוכל להביא אותם למקום הראשון בתוצאות החיפוש בביטוי מסוים. זה נראה להם כמשהו בלתי אפשרי ולא ניתן להשגה. הרי מה הסיכויים שגוגל תחליט שאנחנו הכי טובים בין כל המתחרים ותראה את האתר שלנו בראש העמוד הראשון.

תשובתי לשאלה אינה חד משמעית. מצד אחד – עשינו את זה בעבר עבור לקוחות רבים שלנו. הבאנו אותם למקום הראשון בגוגל בביטוי שהכי חשוב להם, גם ביטויים מאוד תחרותיים כמו “שמלות כלה“, “רהיטי עץ”, “פרופילי אלומיניום“, והרשימה של סיפורי ההצלחה עוד ארוכה. בנוסף, אם הצלחנו לגרום לגוגל לדרג אותכם כל כך גבוה, כנראה שגם תישארו שם להרבה זמן, גם זמן מה אחרי שכבר לא נעבוד יחד, וזאת כיוון שאנו פועלים בשיטות לגיטימיות ומעמיקות, משקיעים שעות רבות של עבודה בפיתוח מבנה האתר, תוכן איכותי ויצירתי ושיפור חוויית הגולש.

מהצד השני אוסיף ואציין כי אנחנו מעולם לא נתנו הבטחות וגם לא יכולים להתחייב לגבי “החלטות” האלגוריתם של מנוע החיפוש ה”כל יכול”. אין לנו שליטה עליו ויהיה זה לא אחראי ולא מקצועי מצידנו להבטיח תוצאות כלשהן.

אבל יש גם צד שלישי, ועליו נרחיב. לא בכל ביטוי ולא תמיד תוכלו בכלל אי פעם להגיע למקום הראשון בגוגל, וזאת לאור העובדה כי המקום הראשון במקרים רבים תפוס על ידי גוגל עצמה.

גוגל שולטת במרבית התנועה המופנית לאתרים ממקורות החיצוניים (התנועה האורגנית מחיפוש, יוטיוב, ג’ימייל ועוד מספר לא מבוטל של נכסים הנמצאים בבעלותה). תהיו בטוחים שהאלגוריתם שלה נותן העדפה ברורה למקורות של ענקית החיפוש על פני כל אתר, איכותי ככל שיהיה. אף מקדם אתרים, יזם או משקיע לא יוכל להתחרות במודולים השונים של גוגל עצמה – ויש הרבה. אז מי הם המתחרים הבלתי מעורערים שלכם על המקום הראשון בגוגל?

מי “תפס” לכם את המקום הראשון בגוגל?

אתם ודאי מכירים את חלקם או את כולם היטב ועושים בהם שימוש יומיומי. אלו התוצאות שיופיעו במקום הראשון בחיפוש בגוגל, לרוב מיד אחרי התוצאות הממומנות (מודעות הפרסום). יש לתוצאות אילו מראה שונה בתוצאות החיפוש הרגילות, יותר מקום, פונטים גדולים יותר וכמובן המחשה ויזואלית של תמונות, צבעים וגרפיקה. הם תופסים את העין ולכן “נוגסים” בנפח התנועה האורגנית בצורה משמעותית.

המפות של גוגל

גוגל עוברת לחשיבה מקומית, לוקלית. זהו תהליך שמתרחש כבר תקופה והוא רלוונטי מאוד לתחומי העסקים שנותנים שירות ברמה המקומית או מקבלים לקוחות פיזית בסניף, משרד או חנות. אין ספק שהצגת תוצאות החיפוש של העסקים הרלוונטיים שנמצאים ברדיוס גאוגרפי מסוים ביחס למיקום של הגולש, יכולה להיות מאוד מועילה עבור ענפים רבים. באופן זה יהיה ללקוחות נוח לחפש בית קפה, חנות בסביבה, או לדוגמה סניף מקומי של נותן שירות ארצי.

יחד עם זאת, לעתים המפות של גוגל לא תורמות לגולש דבר, ואילו הן ממשיכות לככב במקום הראשון בתוצאות החיפוש. כך למשל, חיפשתי “קידום אתרים” במחשב במשרד שלנו שנמצא אי שם בצפון הארץ בין עפולה לבית שאן וזה מה שקיבלתי (ושיסלחו לי המתחרים על כך שטשטשתי את שמם בתמונה 😉)

קידום אתרים מקומי
תוצאות החיפוש של הביטוי “קידום אתרים” במפות של גוגל

מובן, שמיקום המשרד של חברת קידום אתרים אינו רלוונטי ברוב המכריע של המקרים עבור הלקוחות שמגלים עניין בנותן שירות מקצועי ללא קשר למיקום המשרדים שלו. לכן במקרים כאלו המפות שמופיעות בראש העמוד הראשון בגוגל לא רק שאינן רלוונטיות לחיפוש, אלא גם מהוות הטיה ומקשות על הגולש למצוא את מה שהוא מחפש.

תמונות בתוצאות החיפוש

אם אתם מחפשים מוצרים מעוצבים מעולם העיצוב, ריהוט או ביגוד, וודאי כבר יצא לכם לדפדף בתמונות שגוגל מציגה בתוצאות החיפוש. לעתים נוח לנו מאוד לקבל רעיונות ולהתרשם ממה שהשוק מציע דרך התמונות בלבד שמוצגות במקום אחד במקום לעבור מאתר לאתר.

גוגל משנה את אופן הצגת התמונות מפעם לפעם. לפעמים הן מוצגות בשורה אחת עם חץ שמאפשר גלילה הצידה לתמונות נוספות, סוג של קרוסלה. במקרים אחרים רואים מספר שורות של תמונות שיוצרות יחד סוג של גריד. בשתי האופציות גוגל גם מציגה לחצנים של קטגוריות נפוצות שרלוונטיות לביטוי שחיפשתם וגם קישור לעמוד שמאפשר לכם לראות את כל התמונות.

גוגל תמונות
קרוסלת התמונות בתוצאות החיפוש של גוגל
קידום תמונות בגוגל
גריד תמונות בתוצאות החיפוש של גוגל

התמונות אינן מוצגות תמיד ולעתים הן מופיעות באמצע דף תוצאות החיפוש במקום בראשו. הן מהוות אלמנט מאוד ויזואלי ומושך מבקרים, לכן לתוצאות חיפוש רגילות מאוד קשה להתחרות בו. הפתרון הוא מאוד פשוט. תשקיעו מאמץ בקידום התמונות שלכם כדי לנצל את מודול התמונות של גוגל ולהביא באמצעותם תנועה נוספת לאתר העסק. הנוכחות בתמונות חשובה מאוד עבור עסקים המציעים מוצרים או שירותים שהנראות שלהם היא מפתח למכירה והיא יכולה להיות קריטית עבור מעצבים, יצרני רהיטים, ביגוד או מוצרים לבית.

סרטוני וידאו

שורה של סרטוני וידאו היא עוד תוצאה שגוגל מחליטה להציג במקום הראשון בתוצאות החיפוש בתחומים רבים. אם חיפשתם הדרכה לשימוש במוצר מסוים, הרצאה, שיעור יוגה או ריקוד אונליין, וודאי יצא לכם לראות את הסרטונים.

סרטוני וידאו בתוצאות החיפוש
סרטוני הוידאו בתוצאות החיפוש של גוגל

אם אתם מציעים מוצר או שירות שיכול להיות מוצג בסרטון או הוידאו תורם ללקוחות הפוטנציאליים שלכם מידע חשוב, אתם ודאי רוצים שגם הסרטון שלכם יופיע באזור זה. חשוב שתדעו שגוגל נותנת העדפה ברורה לסרטוני יוטיוב בתוצאות החיפוש (כי יוטיוב שייך לגוגל) לכן כדאי שהסרטון שלכם יופיע גם ביוטיוב בנוסף לפרסום באתר או ברשתות החברתיות.

מה עוד גוגל מציגה במקום הראשון בתוצאות החיפוש?

הזרועות הארוכות של ענקית החיפוש מגיעות לכל תחום והיא יודעת להוציא ממנו את המיטב כדי שיהיה לגולש נוח למצוא את מבוקשו, אבל גם כמובן גם כדי שגוגל תמשיך להרוויח. להלן סקירה קצרה של מודולים נוספים שתוכלו לפגוש בעמוד התוצאות של גוגל.

חדשות

קידום חדשות בגוגל
סיפורים מובילים של אתרי חדשות בתוצאות החיפוש

טיסות

זה מה שמופיע כשמחפשים טיסות ליוון בגוגל

מלונות

קידום מלונות בגוגל
קשה להתחרות בכזאת מצגת של מלונות שגוגל מציגה עם דירוג חוות דעת הגולשים, מפות ותמונות יפות.

מידע פיננסי

קידום אתרים פיננסיים
אמנם חיפשנו את הביטוי “מניות גוגל”, אבל תראו תוצאות דומות גם בביטויים אחרים מהענף הפיננסי. תבדקו בעצמכם.

יש גם נקודות אור

אחרי כל מה שאמרנו על איך גוגל מונעת מכם להיראות במקום הראשון (אולי גם כי היא מעדיפה שתפרסמו בגוגל תמורת תשלום), אני רוצה להביא שתי נקודות אופטימיות שמסכמות את הכל.

  1. אם אתם לא יכולים להילחם בגוגל, תשתמשו בה. תנצלו את האלמנטים השונים שגוגל מציגה בתוצאות החיפוש בעמוד הראשון לטובת העסק שלכם. בדקו מה הלקוחות שלכם רואים כשמחפשים את המוצרים או השירותים שלכם ותשקיעו מאמצים להיות בכל מקום – תמונות, וידאו, גוגל ביזנס (המפות של גוגל), כל מה שרלוונטי.
  2. יש קהל גולשים לא מבוטל שמדלג על כל המצגות היפות של המודולים השונים של גוגל, בדיוק כפי שהוא בוחר לא ללחוץ על מודעות הפרסום של גוגל. וזאת מהסיבה הפשוטה – גולשים אלה מעוניינים באתרים שמובילים בתחום, ותיקים ומקצוענים. הם מאמינים שמה שהם יקבלו גבוה בתוצאות החיפוש האורגניות – זה הכי טוב. אז גם אם גוגל לא תציג אתכם במקום הראשון, המקום השני והשלישי עדין יניבו תנועת לקוחות פוטנציאליים לא מבוטלת בכלל, בזכות קידום אורגני מוצלח.

אנחנו כאן בשבילכם כדי שתגיעו למקום הראשון (או השני 😜 ). צרו איתנו קשר >

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *