קידום אתרים מקומי – לוקאלי

כאשר מציינים קידום אתרים מקומי, או לוקאלי, מתייחסים לתהליך של אופטימיזציה של אתר אינטרנט או שיפור הנוכחות המקוונת שלו במטרה להשיג דירוגים גבוהיים יותר בתוצאות מנועי החיפוש עבור מיקום גיאוגרפי ספציפי. הדבר חשוב במיוחד לעסקים הפועלים באזור מסוים, למשל עבור מסעדה מקומית או חנות קמעונאית, מועדון פיטנס שכונתי, מדביר, חשמלאי, מוסך או כל עסק אחר אשר מספק את שירותיו באזור מוגדר.

אחת הפעולות הראשונות שבעלי עסקים עושים כדי לקדם את העסק שלהם ברמה המקומית היא רישום העסק באתרי אינדקס אזוריים, מקומונים ופלטפורמות פופולריות כמו Google לעסק שלי, Bing Places ו-Yelp. זהו הצעד הראשון המאפשר לספק מידע מדויק על העסק, כגון כתובת, מספר טלפון ושעות פעילות. הרישום יכול לחשוף לקוחות פוטנציאליים למידע אודות העסק וגם לעזור למנועי החיפוש להבין את הרלוונטיות שלו למשתמשים באזור הגיאוגרפי הנתון.

קידום אתרים מקומי

אסטרטגיית קידום לוקאלית

קיים מגוון אסטרטגיות שאפשר לעשות בהן שימוש כדי לשפר את נוכחות אתר האינטרנט ברמה המקומית. תוכלו למצוא כאן מספר רעיונות.

  • מיקוד תוכן האתר לאזור גיאוגרפי – תוכלו לבצע אופטימיזציה של תוכן האתר עבור מילות מפתח מקומיות. ציון של שמות הישובים, האזורים או שכונות בתוך הטקסטים של האתר מעלה את הסיכוי להופיע גבוה בתוצאות החיפוש הלוקאליות השונות. דאגו לפרסם את אזור מתן השירות בעמוד אודות, לציין את כתובת העסק בעמוד יצירת הקשר וגם בפוטר שמופיע בתחתית האתר.
  • אופטימיזציה של תגי מטאתגי המטא הם חלק מאוד חשוב בקידום האתר ובאופן כללי יש לדאוג לתגי טייטל ותאור מטא לכל עמוד ועמוד. אם תשלבו שמות של ישובים ואזורים גיאוגרפיים בתגי המטא, יעלו הסיכויים שתתקדמו בדירוגים המקומיים של מנועי החיפוש
  • עמודים עם כותרות מקומיות – יצירת עמודי אתר ספציפיים למיקום מהווה שיטה יעילה נוספת שיכולה למקם את אתרכם גבוה. כך למשל אם יש לכם מספר סניפים, צרו עמוד נפרד לכל סניף עם כתובות, דרכי יצירת קשר, תמונות מהסניף, אולי גם מידע על הצוות בסניף, מידע על חניה ועוד. תוכלו לעלות עמודי פרויקטים שביצעתם עם ציון שם הישוב בו הם בוצעו או לכתוב מאמר בבלוג שמספר על אתגרים והזדמנויות של השירות באזור הנתון.
  • המלצות וחוות דעת – עודדו את הלקוחות להשאיר ביקורות בגוגל לעסק שלי ופרסמו גם המלצות באתרכם, עם אזכור מיקום הלקוח או השירות שניתן.
  • תכנים חזותיים – גם תמונות וסרטוני וידאו הם חלק מתכני האתר. אל תשכחו לכתוב תגי אלט לתמונות העושים שימוש בביטויי מפתח מקומיים. בנוסף, שימוש בתמונות וסרטי וידאו מהאזור יכול לתפוס את תשומת ליבו של הלקוח אשר מחפש שירות לוקאלי.
  • נתונים מובנים – השתמשו בנתונים מובנים בקוד האתר (אולי תזדקקו לעזרה של המתכנת לצורך כך) כדי לסמן קטגוריות מידע דוגמת שם העסק, כתובת, מספר טלפון או שעות פעילות. זה יעזור למנועי החיפוש להבין טוב יותר את המידע המובנה באתר האינטרנט ולשפר את הנראות שלו בתוצאות של מנועי החיפוש.
  • רשתות חברתיות – השתמשו בפלטפורמות החברתיות דוגמת פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם לקידום אתר מקומי. צרו דף לעסק בפלטפורמות אלה ופרסמו עדכונים שוטפים על העסק, המוצרים והשירותים. כמו כן, עשו שימוש במילות מפתח ובהאשטאג ספציפי למיקום כדי להגביר את הנראות בקרב משתמשים באזור שלכם.

תוכלו לפתח אסטרטגיות נוספות בהתאם לאופי הפעילות של העסק שלכם, מאפיינים מקומיים, שיתופי פעולה מזדמנים וכל דבר אחר. יצירתיות היא שם המשחק בעניין זה.
יש לציין כי קידום אתרים מקומי הוא תחום שמתפתח כל הזמן וחשוב להישאר מעודכנים בשיטות העבודה ובשינויים העדכניים ביותר באלגוריתמים של מנועי החיפוש. זה יכול לכלול ניטור קבוע של ביצועי האתר שלך וביצוע התאמות לפי הצורך.

קידום אתרים לוקאלי מהווה כלי עוצמתי שיכול לעזור לעסקים מקומיים להגדיל את הנוכחות ברשת האינטרנט, למשוך יותר לקוחות ובסופו של דבר להגביר את השורה התחתונה – את הרווחים. שימוש בטכניקות השונות, מעקב צמוד אחר תוצאות הקידום וביצוע התאמות באופן שוטף הם המפתח להצלחה בקידום המקומי.

קידום אתרים לוקאלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *