קידום תמונות בגוגל

תהליך האופטימיזציה של תמונות למנועי חיפוש הוא חלק בלתי נפרד מהקידום האורגני של האתר. במיטוב התמונות נטפל בין היתר בהיבטים הבאים:

  1. זיהוי וטיפול בכל בעיה טכנית שעשויה למנוע ממנועי חיפוש לאנדקס ולדרג כראוי את התמונה
  2. שימוש בשמות ותיאוריים רלוונטיים למה שרואים בתמונה ולתוכן האתר
  3. הגדרות של תגי אלט (Alt) כדי לעזור למנועי החיפוש להבין את התוכן וההקשר של התמונות

תוצאות החיפוש של תמונות בגוגל

Google Images הוא שירות חיפוש בבעלות גוגל המאפשר למשתמשים לחפש באינטרנט תוכן ויזואלי של תמונות. כאשר אנו מבצעים חיפוש בגוגל תמונות, נקבל בתוצאה מגוון תמונות הקשורות למונח החיפוש שהזנו. כדי להשתמש בחיפוש התמונות של גוגל אפשר להיכנס לאתר Google Images או להשתמש בתכונה Google Images בשורת החיפוש של Google.

 

 

חיפוש בגוגל תמונות

בתוצאות החיפוש של גוגל תמונות מופיע גריד של תמונות התואמות את שאילתת החיפוש. ניתן ללחוץ על תמונה כדי לצפות בה בהגדלה, או לעבור לאתר שבו נמצאת התמונה. בנוסף לפונקציה של חיפוש התמונות, ניתן להשתמש ב-Google Images כדי לגלות אתרים המציגים תמונות אשר קשורות למונח החיפוש. השירות של גוגל תמונות משתמש באלגוריתמים מתקדמים כדי לספק תוצאות רלוונטיות ומדויקות והוא כולל מאגר נתונים עצום של תמונות שנוספו לאינדקס וניתנות לחיפוש. גוגל מציעה מסנני חיפוש כדי לצמצם את התוצאות לפי גודל, סוג, צבע ופרמטרים נוספים. כמו כן, ניתן גם להשתמש בתכונה “חיפוש בטוח” כדי לסנן תוכן שעלול להיות בלתי הולם. תכונה זו מופעלת כברירת מחדל, אך ניתן להתאים את רמת הסינון בתפריט “הגדרות חיפוש”.

למה קידום תמונות חשוב?

הופעה בתוצאות החיפוש של תמונות הנה מועילה מכמה סיבות:

  • חשיפה מוגברת – כאשר התמונות שלך מופיעות בתוצאות החיפוש של גוגל, הן הופכות גלויות יותר למשתמשים שמחפשים תמונות קשורות. הדבר עשוי להביא תנועה לאתר שלך ולהגביר את המודעות למותג.
  • דירוגי חיפוש משופרים – כאשר התמונות נכללות בתוצאות החיפוש של תמונות, זה יכול לעזור לשפר את דירוג החיפוש הכולל של האתר.
  • מעורבות משתמשים – אם המשתמשים מתעניינים בתמונות שלך, סביר יותר שהם ייכנסו לאתר גם שלך או ישתפו את התמונות במדיה החברתית, דבר שעשוי להגביר את מעורבות המשתמשים ויביא יותר תנועה לאתר שלך.
  • אמינות מותג משופרת – הופעת התמונות בתוצאות החיפוש יכולה לתרום להגברת המודעות למותג וגם לתפיסת המותג בתור אמין ובעל סמכות בתחום. מדובר בערך מוסף שיווקי לטווח הארוך עבור עסקים ומוסדות.

קידום אתר תמונות

לאלו אתרים קידום התמונות חשוב במיוחד?

ענפי מסחר רבים יכולים להפיק תועלת מהמיקומים הגבוהים בתוצאות החיפוש של התמונות בגוגל. להלן מספר דוגמאות:

מסחר אלקטרוני – אם אתם בעלי חנות מקוונת באינטרנט, שילוב תמונות מוצר או תמונות אווירה באיכות גבוהה בתוכן האתר יכול לעזור לשפר את הדירוג בתוצאות החיפוש ולהגדיל משמעותית את התנועה באתר. הסיבה לכך היא שגוגל תמונות משמש לעתים קרובות כמקור מרכזי לאיתור מוצרים או שירותים, והצגת התמונות בתוצאות החיפוש יכולה לעזור למשוך לקוחות פוטנציאליים. הדבר חשוב במיוחד אם מדובר בתחום שבו הנראות משחקת תפקיד מרכזי, למשל בתחום האופנה, ריהוט, רכבים, עיצוב פני ועוד.

צילום – עבור מקצוע הצילום הצגת תמונות בתוצאות החיפוש היא קריטית כדי למשוך לקוחות פוטנציאליים, במיוחד אם מדובר בסוג מסוים של צילום (כגון צילום אירועים, תדמית, אוכל, נוף ועוד).

אמנות – הצגת תמונות של יצירות אמנות בתוצאות החיפוש של גוגל מושכת קונים פוטנציאליים לאתר מעלה את המכירות.

עיצוב – עבור מעצבים גרפיים, סטייליסטים, אדריכלים, מעצבי פנים או אופנה מיקום גבוה בתוצאות החיפוש של תמונות הוא בגדר חובה. האפשרות להתרשם מתיק העבודות היא זו שתהפוך לקוחות פוטנציאליים ללקוחות שמשלמים. הנוכחות של תמונות הפורטפוליו בגוגל חושפת את הגולשים לסגנון העיצובי של המעצב, מושכת את העין ומובילה בסופו של דבר לקליקים וכניסות לאתר.

תיירות – אם אתם בעלי סוכנות נסיעות, רשת מלונות, מסעדות או חברת תיירות, תמונות אטרקטיביות באיכות גבוהה של היעדים המוצגים באתר ישפרו את הדירוגים בתוצאות החיפוש ויעלו את הסיכוי לקבל יותר פניות מהאתר.

אלו הן רק כמה דוגמאות של הפקת תועלת ממיקומים גבוהים בחיפוש התמונות של גוגל. המפתח להצלחה הוא לכלול תמונות איכותיות ורלוונטיות בתוכן ולמטב אותן כדי לעזור לגוגל להבין מהו נושא התמונות.

קידום אתרים תמונות

אופטימיזציה של תמונות למנועי חיפוש

להלן מספר שיטות עבודה מומלצות לאופטימיזציה של תמונות עבור SEO:

  • קראו לקבצי התמונות בשמות רלוונטיים לתוכן התמונה במקום להשתמש בשמות קבצים כלליים דוגמת “image1.jpg” או “photo.png”.
  • השתמשו בטקסט חלופי. טקסט חלופי, או בשמו האחר תג אלט (ALT), הוא תיאור קצר של תמונה המוצגת במקום התמונה אם לא ניתן להציג אותה מסיבה כלשהי, למשל עקב תקלה או מהירות האינטרנט. טקסט חלופי עוזר למנועי החיפוש לפענח את התוכן של התמונה. בנוסף תגי אלט משמשים את הגולשים בעלי לקויות ראייה לקבלת תיאור התוכן המוצג על בסיס טקסטואלי.
  • שימוש בכתוביות מהווה עוד שיטה לקידום התמונות. כתוביות הן תיאור קצר של התמונה והן מופיעות מתחת לתמונה או לצידה. כתוביות עוזרות למנועי חיפוש וגם לגולשים להבין טוב יותר את ההקשר של התמונה לתוכן המוצג בעמוד. בנוסף זו היא הזדמנות נוספת לעשות שימוש בביטויי מפתח שחשוב לכם לקדם.
  • מומלץ לבצע אופטימיזציה של גודל ופורמט של התמונות. תמונות גדולות עלולות להאט את זמני טעינת הדפים, מה שעלול להשפיע לרעה על דירוג מנוע החיפוש. השתמשו בכלי אופטימיזציה של תמונות כדי להקטין את גודל התמונות מבלי לוותר על האיכות ובחרו פורמט תמונה מתאים כגון JPEG, PNG או GIF.
  • השתמשו בתמונות רספונסיביות. תמונות רספונסיביות מתאימות אוטומטית את הגודל והרזולוציה שלהן למכשיר שבו הן מוצגות. זה חשוב מכיוון שמנועי החיפוש מתבססים יותר ויותר על גרסת המוביל של אתר אינטרנט לקביעת הדירוג שלו בתוצאות החיפוש.
  • חשיבות הקונטקסט לתמונות. ודאו שהתוכן החזותי המוצג רלוונטי לתוכן הטקסטואלי של העמוד. הציגו את תמונות במיקום שבו הן מוסיפות ערך ובסמוך לטקסטים מתייחסים לתוכן התמונה. כדאי שגם הטקסטים וגם התמונות יהיו מקוריים וייחודיים.
  • אל תכניסו טקסטים חשובים לתוך הגרפיקה של התמונה. במיוחד אלמנטים חשובים כמו כותרות עמודים ופריטי תפריט. תרומתו של הטקסט כחלק מהתמונה פחותה מזו של הטקסט ב-HTML. בנוסף, הוא לא יהיה נגיש לחלק מהמשתמשים וגם לא ניתן לתרגם אותו בכלי התרגום.
  • ההמלצות והטיפים שפרטנו כאן יסייעו לכם לשפר את הנראות והדירוג של התמונות בדפי תוצאות של מנועי החיפוש (SERP).

 

 

קידום תמונה

איך כותבים תגי אלט לתמונות?

כאמור, תגי אלט מספקים תיאור קצר של התמונה שמוצג במקום התמונה, אם לא ניתן להציג אותה מכל סיבה שהיא. ניסוח תגי אלט מהווה מרכיב חשוב בקידום אתרים מכיוון שהוא עוזר למנועי החיפוש להבין את התוכן של התמונה. כתיבת טקסט חלופי לתמונה היא סיכום קצר של תוכן התמונה באופן שמנועי החיפוש יכולים להבין. להלן מספר שיטות עבודה מומלצות לכתיבת טקסט חלופי:

  • קצר ולעניין: טקסט חלופי צריך להיות קצר ותמציתי, בדרך כלל לא יותר מכמה מילים.
  • השתמשו בשפה תיאורית: תארו במדויק את תוכן התמונה והישארו רלוונטיים לנושא העמוד בו היא נמצאת.
  • המילה ‘תמונה’: המילה ‘תמונה’ אינה מספקת מידע שימושי על התוכן. הימנעו מהשימוש בה בתגי האלט.
  • שפה טבעית: חשוב להשתמש בביטויי מפתח החשובים לקידום בתגי האלט, אולם היזהרו משימוש יתר במילות מפתח בניסיון לתמרן את תוצאות החיפוש. זה יכול לעתים גם להשפיע לרעה על SEO.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *