שימוש בטוויטר לתועלת החברה

טווויטר נחשב כאחת הפלטפורמות החברתיות המובילות בעולם וכל הזמן אנחנו שומעים את השם ‘טוויטר’ במדיות השונות ובחדשות. אבל מה הוא באמת טוויטר? איך ניתן להשתמש בטוויטר לקידום החברה ועסקיה?

מה הוא טוויטר

טוויטר – Twitter – הנו שירות שמאפשר למשתמש לפרסם בכל ‘טוויט’ או ‘ציוץ’ משפט בעל עד 140 תווים בלבד ולפרסם אותם בעמוד המשתמש שלו בטוויטר. ברגע שנשלח ה’ציוץ’ הוא מופיע מיידית בעמוד המשתמש. זה נקרא שירות ‘מיקרו-בלוג’.
כל משתמש בטוויטר יכול לעקוב (להיות ‘Follower’) אחר משתמשים אחרים ומשתמשים אחרים יכולים לעקוב אחריו. משתמש אשר יעקוב אחר ה’ציוצים’ שלך יקבלם ישירות בעמוד הטוויטר האישי שלו, מייד בכל פעם ש’תצייץ’. כך גם כאשר אתה תהיה ‘Follower’ של משתמש אחר – תקבל את ה’ציוצים’ שלו ישירות בעמוד הטוויטר שלך.
השימוש בטוויטר במכשירי טלפון סלולריים מתקדמים כגון iPhone ודומיו הופך את טוויטר לשירות מסרים מיידיים כמו שליחת SMS ללא תשלום. אבל להבדיל מ-SMS בטוויטר ניתן לקשר מה’ציוץ’ אל האתר שלך, לסרטון מצחיק ביו טיוב ולכל אתר אחר ברשת. כך יכול ה’Follower’ שלך להחליט אם ה’ציוץ’ מעניין אותו ולהיכנס ישירות מה’ציוץ’ אל האתר אותו קישרת.
אנשים עוקבים אחר ציוצים של משתמש כזה או אחר מכיוון שהם מעוניינים במידע וכאשר מדברים על חברות שמשתמשות בטוויטר – ה ‘Followers’ מעוניינים במידע הקצרצר שהחברה מפרסמת בכדי לעקוב אחר מבצעים, הודעות וכד’ – מיד כאשר הן מתפרסמות.

שימוש בטוויטר לקידום עסקים וחברות

עוד לפני שהבינו מדוע עליהן להיות שם – חברות רבות הקימו עמוד טוויטר ואיפשרו ללקוחות ולכל הרוצה בכך לעקוב אחר ‘ציוציהן’ ובלבד שהחברה תראה מתקדמת וצעירה ובעיקר נוכחת במקומות הכי הכי ברשת.
מעבר ל’סקסיות’ שבנוכחות בטוויטר, החברה יכולה לעודד רישום לעמוד הטוויטר שלה ללקוחותיה ולגולשים באתר האינטרנט ובהמשך להשתמש בטוויטר להשגת מטרות שונות.
ניתן למנות כמה יתרונות ודרכי שימוש יעילות בטוויטר לחברות, הנה כמה:
  • הודעות בנושאים שונים
    הודעות לגבי מוצרים חדשים, לגבי אירועים והודעות לגבי פוסטים או מאמרים חדשים בבלוג או באתר החברה.
  • קידום מכירות
    שימוש נכון בטוויטר כגון פרסום טיזרים והכרזות על מבצעי מכירות מיוחדים ללקוחות החברה הרשומים בטוויטר יכול לאפשר קידום מכירות של מוצרים שונים או מבצעים כלליים. הרשומים בטוויטר של החברה הם בדרך כלל לקוחות או לקוחות בפוטנציה ולכן פרסום המבצעים בטוויטר הנו פרסום ממוקד מאד.
  • שמירה על קשר עם קהל הלקוחות
    פרסום והעברת אינפורמציה שימושית באמצעות טוויטר הנו אמצעי יעיל לחיזוק הקשר שבין החברה ללקוחותיה.
  • קידום אתר החברה בגוגל
    גוגל מעריכה מאד את הפלטפורמות החברתיות בכלל ואת טוויטר בפרט. ככל הנראה, הסיבות לכך נעוצות בכך שגוגל נותנת משקל כבד לדיון ברשת בעיקר כאיתות על מהימנות האינפורמציה ובנוסף נראה כי גוגל מעריכה כי טוויטר מעניק לגולשיו הפרטיים והמסחריים ערך רב. נוכחות של החברה באתרים חברתיים ובטוויטר בפרט טובה לקידום בגוגל בעיקר בגלל הקישורים אל אתר החברה מעמוד החברה ומעמודי ה’Followers’ בטוויטר.
  • מעקב והשפעה על מיתוג חיובי
    חברות רבות משתמשות בטוויטר כאמצעי יעיל לבדוק מה נאמר עליהן ועל מוצריהן ברחבי הרשת. כך יכולות החברות לקבל מידע מועיל בזמן אמיתי ואף להתערב בדיון ולהטות אותו לטובתן ולטובת מותגיהן. בעידן הקניה המקוונת יש משקל רב לחוות דעת הגולשים ולדיון המקוון במוצרים ולגבי חברות. ‘ציוץ’ יחיד של לקוח מתוסכל יכול להיקרא על-ידי מאות ואף אלפי גולשים ולהכתים את המותג. במידה רבה, השליטה על מיתוג מוצלח עברה לידי הגולשים וחברות רבות רואות חשיבות עליונה להיות שם כשזה קורה ולהתערב באופן גלוי או סמוי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *