בזכות SEO – מחיצת קורונה שהצילה את העסק

להפוך משבר להזדמנות, לעשות לימונדה מלימונים.. – הנה לכם דוגמה של לקוח פריזמה שכמו רבים אחרים נקלע למצוקה ולמרות הכל יצא ממנה עם מוצר חדש, מצליח ורווחי.

מה יעשה עסק של חיתוך בלייזר ועבודות CNC בתקופת הסגר? יצרן שרגיל לספק פתרונות חיתוך וחריטה של חלקים עבור רהיטים, פרטי עיצוב, גדרות, שערים ועוד – לפתע חווה הפסקה כמעט מוחלטת בפעילות וכתוצאה מכך קושי כלכלי. עצרנו את הפרסום בגוגל וגם הפניות מהתנועה האורגנית בתקופת הקורונה לא הניבו הרבה, למרות המיקומים הגבוהים בתוצאות החיפוש כי פשוט לא היה ביקוש יותר למוצרים והשירותים הרגילים שהציע העסק.

ואז בעקבות הזמנה מזדמנת אחת התגלתה הזדמנות חדשה שהולידה מוצר מוגמר תוך זמן קצר מאוד – מחיצת קורונה שקופה. מדובר למעשה במחיצת פרספקס אשר מיוצרת בטכנולוגיית חיתוך לייזר ומותקנת כאמצעי הפרדה על גבי שולחנות, עמדות עבודה או דלפקים לצורך הגנה על העובדים מפני ההדבקה בנגיף. מחיצות הקורונה הפכו במהרה ללהיט במשרדים, חנויות, מרפאות, מוסדות לימוד וכל ארגון אחר ואף נכנסו לרשימת הדרישות של משרד הבריאות כתנאי לפעילות הארגון.

עד כאן נשמע מעולה. הלקוח שלנו מצא מקור פרנסה מצוין לתקופת הקורונה וסביר להניח שגם ימשיך לייצר מחיצות מיגון מפרספקס אחרי החזרה לשגרה.

קידום אתרים בגוגל בתקופת קורונה

איך זה קשור לקידום אתרים אורגני?

ובכן, לפני הקורונה סיפקנו שירותי קידום אתרים ללקוח הזה במשך תקופה והספקנו כבר להביא אותו לתוצאות החיפוש בעמוד הראשון בביטויים רבים שרלוונטיים לתחום של CNC וחיתוך בלייזר. במהלך התקופה של העבודה שלנו האתר הספיק לצבור מוניטין בעיני הגולשים וגם “בעיני” גוגל. כפי שאנחנו תמיד נוהגים לעשות, ביצענו שיפורים רבים במבנה ובתוכן האתר כדי להפוך אותו לנגיש, אינפורמטיבי וידידותי עבור המשתמשים. אלה הן פעולות שמבוצעות לאורך זמן בתהליך קידום האתר, השפעתן מצטברת ומתבטאת בסופו של דבר במיקומים גבוהים וסמכותיות של האתר במנועי החיפוש.

כאשר עלה הצורך לפרסם מוצר חדש בתקופת הקורונה, מיד פעלנו גם לקידומו האורגני. מה שנקרא “ירינו בכל התותחים”. אולם ברור לנו, שללא עבודת האופטימיזציה שעשינו קודם, לא היה לנו סיכוי להגיע למקום הראשון ב”מחיצות שקופות למשרדים” או ב”מחיצת פרספקס”. כשכל העולם מתחרה על ביטויים אלה לוקח זמן רב של שבועות וחודשים להתמקם בהם בגוגל.

העובדה שהאתר היה מקודם קודם עזרה למעשה לחסוך זמן יקר ולתקוע יתד בביטויי מפתח החשובים לפני שהמתחרים הספיקו להגיע אליהם. זהו אחד היתרונות של הקידום האורגני אשר מעניק לאתר מוניטין וסמכותיות והופך אותו לנכס ולמקור של פעילות עסקית לאורך זמן.

קידום אורגני בתקופת קורונה
בתמונה מוצגים קטעים מתוך הודעת מייל של GSC (גוגל סרץ’ קונסול) שמספרת על העליה בביקורים האורגניים בביטויי מפתח החדשים בחודש אפריל 2020.

למה פרסום אינו מספיק?

אפשר להניח שכל עסק של עיבוד שבבי או חיתוך לייזר יכול עכשיו להקים עמוד נחיתה קטן (גם אם אין לעסק זה אתר אינטרנט), להקים קמפיין פרסום בגוגל ובפייסבוק ולקבל לידים. במבט ראשון נראה שאפשר להסתדר גם בלי המאמצים של SEO.

יש לגישה זו כמה בעיות והקידום האורגני הצליח להוכיח את חשיבותו בתקופת הקורונה בזכות מספר יתרונותיו על פני הפרסום:

  • אי אפשר לפרסם מוצרי קורונה בגוגל. לאחר מספר ימים מועט של חגיגת הפרסום של מסכות הקורונה, מוצרי ושירותי חיטוי נגד הנגיף ועוד מוצרים רלוונטיים לרוח התקופה, הודיעה גוגל על כך שהיא אינה מאפשרת עוד פרסום של המוצרים והשירותים הקשורים לקורונה וחסמה את מסעות הפרסום מהסוג הזה באופן מידי. נכון, אפשר עדין להתחכם ולפרסם בצורה עקיפה ברשת המדיה, ואילו לרוב דרך זו תהיה פחות ממוקדת וכתוצאה מזה מוגבלת ופחות אפקטיבית.
  • הקליקים מהקידום האורגני לא עולים לכם כסף. אתם משלמים על כל מבקר שהגיע לאתר שלכם דרך הפרסום, וככל שהתחרות גוברת (והיא גוברת!) אתם תיאלצו לשלם יותר ויותר על כל קליק. כתוצאה מכך רווחיות המוצר או השירות תירד. בנוסף, תהיו תלוים לחלוטין בפרסום ואם יום אחד תפסיקו לפרסם – לא יהיו יותר פניות מהאתר. לעומת זאת, אם הצלחתם “לכבוש” מיקומים גבוהיים בקידום האורגני לא תהיו תלוים יותר בגוגל אדס ותקבלו תנועת גולשים רלוונטיים בחינם.
  • קידום + פרסום = יותר מכירות. יש גולשים שלא מבדילים בין תוצאות חיפוש אורגניות לפרסום ולכן לרוב ילחצו על מודעות הפרסום. ויש כאלה שמעדיפים להקליק רק על התוצאות האורגניות כיוון שמאמינים שאלה תוצאות סמכותיות יותר. הלקוחות שלכם נמצאים גם פה וגם שם. אם רק תפרסמו ולא תופיעו גבוה בקידום האורגני – תפסידו חלק גדול מאוד מהלקוחות הפוטנציאליים.

ומה המסקנה? מי שדאג לקידום האורגני לפני הקורונה – עכשיו קוצר את הפירות. אל תחכו לסבב הבא, תשקיעו בקידום האורגני גם כשהכל נראה רגוע. פנו לייעוץ >

תנועה אורגנית בתקופת הקורונה
בתמונה: קפיצה בתנועה האורגנית בתקופת הקורונה

1 Comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *