טיפים לקידום חנות אינטרנטית

חנות אינטרנטית

בשנים האחרונות קיימת מגמה של משפחות רבות לרכז את הקניות שלהם באתרי האינטרנט השונים וכך לחסוך את הצורך בהגעה למרכזי הקניות דבר שמצריך זמן, חיפוש חנייה ועלויות נלוות. מגפת הקורונה הדגישה מגמה זו באופן קיצוני, כיוון שלא הייתה אפשרות לרכוש במגוון של חנויות שהיו סגורות, גם מי שלא רכש בעבר באתרים השונים, עבר לאופציה זו. בדרך זו בוצעו קניות ברשתות השיווק למזון, ביגוד, מחשוב, מוצרי חשמל, צעצועים ונושאים רבים נוספים.

בעקבות מגמה זו קמעונאים רבים הזדרזו ופתחו חנות אינטרנטית שתשרת את הלקוחות שלהם והציעו בה את המוצרים שהם מייבאים, מייצרים ומשווקים. סוחרים שכבר הפעילו בעבר אתר איקומורס הרחיבו בו את הפעילות והציעו סוגים נוספים של פריטים, כדי להגביר את המכירות באתר. אצל קמעונאים רבים הדרך היחידה ליצירת הכנסות בימי הקורונה הייתה באמצעות האתר המקוון ולכן הם הקדישו זמן וחשיבה רבה לאופן הבנייה של האתר ולנוחות מקסימלית של הלקוחות, כדי שייהנו מהגלישה ויקבלו החלטה לבצע רכישות שונות.

הצלחה של חנות אינטרנטית

כדי להגיע למחזור עסקים משמעותי באמצעות חנות אינטרנטית, יש לתכנן כיאות את כל המהלכים הראשוניים כדי שהדרך להצלחה תהיה סלולה.

  • לבצע סיעור מוחות עם הנהלת החברה ולהכין אפיון מדויק הכולל את כל רבדי העשייה.
  • לבצע מחקר שוק כדי לקבל מידע מפורט על הדרישה למוצרים, אופן ההתנהלות של המתחרים והעלויות של מוצרים זהים או דומים.
  • קביעת האסטרטגיה השיווקית שתוביל את מוצרי החברה להיקפי מכירה גדולים, תוך שימוש בטקטיקות שיווקיות שונות.
  • קביעת דרכים לאינטראקציה עם הלקוחות כדי לשמור איתם על קשרים שיובילו להגברת המכירות.
  • משלוחים מהירים עד בית הלקוח, תוך מתן עדכונים ותקשורת תמידית עם הלקוחות.

קשרי לקוחות

כדי לקדם מהלכים מכירתיים של חנות אינטרנטית, קיימת חשיבות רבה לשמירת קשר רציף עם הלקוחות. יש לכך דרכים רבות כמו דיוור ישיר, הודעות SMS על מבצעים אטרקטיביים, מוצרים חדשים שנמכרים באתר, שינוי בשיטת המשלוחים ועוד. עבור חלק מלקוחות הפוטנציאליים מדובר במידע חשוב ולכן קיימת סבירות גבוהה שהם ייכנסו לאתר, ייחשפו להיצע של המוצרים החדשים או למחירים הנמוכים ולכן אם מדובר בפריטים שנחוצים להם, הם יבצעו הזמנה בפועל.

שימוש בשיטות שיווק חדשניות

להגעה ליעד יש להשתמש בכמה אמצעים שכל אחד מהם תורם להעלאת היקפי המכירה באתר המקוון. כמו לדוגמה קידום אורגני כדי שהאתר יהיה בראש סולם הדירוג במנוע החיפוש של גוגל ובמנועי חיפוש נוספים. כמו כן שיפור חווית הגלישה כך שהגולש ייהנה לעבור ממסך למסך ללא עיכובים ותהליך הבחירה, הרכישה, התשלום ותאום המשלוח יתבצע באופן מהיר ויעיל.
אם יהיו קשיים בדרך יוצר מצב שהעגלה תינטש ולאחר ליקוט המוצרים הנדרשים הלקוח לא יצליח להגיע לקופה, יתייאש וייצא מהאתר. אלו תרחישים שצריך להיערך להם מראש ולמנוע מצבים מסוג זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *