בניית אתרים – סיכום שנה ומה התחדש בה

שיווק דיגיטלי עומד בחוד החנית של המהפכה הטכנולוגית ובעיצומה של שנה זו התחדשותם של האתרים והדחיפה המסיבית לקידמה.

אז מה השתנה בשוק בניית האתרים בשנה החולפת? בשנת 2015 שזה עתה מסתיימת תחום בניית אתרים השנה היה בסימן האצת תהליכי אפיון של לקוחות ופיתוח אתרים לצד אפליקציות ייעודיות, פתרונות העונים באופן ממוקד על צרכיהם ודרישותיהם של כל דורש, תוך כדי הכוונתם של הלקוחות אל ההתפתחויות בשוק האינטרנטי והסלולרי, בדגש על ממשקים משולבים.

ביסוד החידושים עומדות שתי תובנות מרכזיות

  • ההבנה כי כניסת הטלפונים החכמים מזה, ומיצובן של הרשתות החברתיות כזירת עסקים ושיח מרכזית מזה, מחייבות התאמות ושינויים של הפלטפורמות השונות שבאמצעותן אנשים עובדים ומבלים. כל אתר חדש אשר נבנה במהלך השנה כבר נדרש להתאמה למכשירים החכמים השונים בשוק אם זה לטאבלט, למובייל ולמחשב הנייד.
  • ההבנה כי החידושים בין שהם “הביצה” ובין שהם “התרנגולת” הם תוצאה של עולם דינמי, משתנה תכופות, שיוצרים עולם חדש שבו אנשים משנים דפוסי עבודה ובילוי גם יחד. כשהכול נגיש וזמין 24/7, ההכרח למתן מענה מידיי והרצון לסיפוקים ולריגושים מיידים הופכים הן את ספקי המוצרים והשירותים והן את צרכניהם לקהילה אנושית אחת, שמשחקת לפי אותם כללים חדשים.

בנייה ועיצוב אתרים

מכאן נובעים הצורך והרצון לפתח ולבנות אתרים רספונסיביים, אתרים שניתן לגלוש בהם כאמור מכל סמארטפון וטאבלט ברזולוציה מתאימה ומשובחת, המתואמת לסוג המכשיר שממנו גולשים ולגודל המסך שלו. האתגר היצירתי של בוני האתרים ומעצביהם הוא מהשנה לספק ללקוחותיהם אתר שלא רק ימתג את העסק אלא – כחלק מהותי למיתוג – גם יבדל אותו מאתרים אחרים, דבר ההופך את הדרישה מהם לתובענית יותר, ככל שהשוק צפוף ורווי מתחרים.

בניית אתרים וחידושים קונספטואליים

השנה התחדדה ביתר שאת המגמה להפוך מלאכת בניית אתרים למכלול פתרונות ייחודיים וייעודיים ללקוחות בכלל וללקוחות עסקיים בפרט, תוך הטמעת התובנות, הטכנולוגיות, החידושים והפתרונות היצירתיים המשוכללים והאפקטיביים של תחום השיווק הדיגיטלי. חברות העוסקות בתחום המציעות מגוון עשיר של יישומי אינטרנט, הנותנות מענה להיבטים שונים של הרשתות החברתיות, לקידום אורגני של אתרים במנועי החיפוש, בעלי רקע, ידע וניסיון בתחום האוריינטציה העסקית בכלל והשיווק בפרט ברשת האינטרנט, נבחרות ומועדפות לבניית אתרים, אשר מפתים את הגולשים בהם לבצע המרה, ולהיהפך ממבקרים אקראיים באתר ללקוחות קבועים בו בכלל, ולצרכני המוצר או השירות המוצע בו.

בניית אתרים

בשורה התחתונה ניתן להגדיר ולאפיין את החידושים בשוק של בניית אתרים ככאלה הנובעים ונגזרים מהבנת מרכזיותו של אתר אינטרנט עסקי כפלטפורמה וכערוץ שיווקיים עצמתיים ואפקטיביים, שתכליתם למתג את העסק ולהניע את הגולשים בו להזמין את המוצר או השירות המוצעים בו.

פלטפורמת השנה

בדומה לשנה החולפת גם השנה ככבה מערכת ניהול התוכן וורדפרס כפלטפורמת CMS מובילה, הן בקרב בוני האתרים והן בקרב הלקוחות שכבר החלו להבין מה מסתתר מאחורי השם והיתרונות המסתתרים מאחוריו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *