תוכן משוכפל באתר וורדפרס

ארבע בעיות נפוצות של תוכן משוכפל בוורדפרס (ואיך לפתור אותן).

וורדפרס היא פלטפורמה לבניית וניהול אתרים שמהווה יתרון מצוין לעסקים קטנים כגדולים, משום שלפחות בכל הקשור לקידום אתרים – היא עושה די הרבה באופן אוטומטי. ואם לא וורדפרס בעצמה, אזי התוספים שלה בדרך כלל אופטימליים לקידום אתרים. יש רק דבר אחר שוורדפרס ותוספיה מתקשים לעשות בעצמם, והוא הטיפול בנושא תוכן משוכפל.

מבחינת קידום אתרים באופן כללי, תוכן משוכפל הוא בעיה שנוצרת כאשר שני טקסטים זהים אחד לשני באופן מדויק. מבחינת וורדפרס, די בכך שהטקסטים יהיו דומים – וכבר נוצרת הבעיה. להלן ארבעה סוגי בעיות נפוצות של תוכן משוכפל בוורדפרס ודרכי פתרון:

תגיות

הוספת תגית למאמר בוורדפרס פירושה למעשה יצירת עמוד שבו מרוכזים כל המאמרים באתר שבהם נמצאת התגית הזו. בעמוד שכזה יתכן שמופיעים קטעים מתוך המאמרים או אפילו המאמרים המלאים, מה שיוצר בעיית תוכן משוכפל – והיא אף מחמירה אם שם התגית זהה לשם של קטגוריה באתר. במקרה כזה, עמודים פנימיים באתר מתחרים בינם לבין עצמם, אף אחד לא מנצח ואף אחד לא מגיע למקום גבוה בתוצאות החיפוש.

קידום אתרים עם וורדפרס

מה עושים? אפשר לוותר על השימוש בתגיות, ולחלופין להוסיף שימוש ברובוט מטא המכונה “noindex dofollow”; דהיינו, הוספת פיסת קוד שתאמר למנועי החיפוש: “העמוד הזה לא שווה שתסרקו אותו, אבל הקישורים שיוצאים ממנו מובילים לתוכן מוצלח יותר.”

קטגוריות

קטגוריות, בדומה לתגיות, מציגות עמוד שהוא אוסף של מאמרים, וגם כאן עלולה להיווצר בעיית תוכן משוכפל אם המאמרים מוצגים בעזרת קטעים מתוך עצמם. אלא שבניגוד לעמודי תגיות, שאליהן ניתן להגיע רק אם גולש לחץ על תגית במאמר כלשהו, עמודי קטגוריות לא תמיד עונים על צורך מסוים של הגולשים, במיוחד אם מסתפקים בברירת המחדל של וורדפרס.

מה עושים? מוסיפים מטא רובוט ותגיות “dofollow”, אבל גם יוצרים כותרות ייחודיות לכל קטגוריה. כך מבטיחים שעמודי הקטגוריות יהיו מענה פוטנציאלי לגולשים שמחפשים מענה לשאילתה כלשהי, וכבדרך אגב נהנים מסיכוי טוב להתברג במקומות גבוהים יותר בתוצאות החיפוש.

נושאים מתחרים

אתרים שמתמקצעים מאוד בנושאים ספציפיים עלולים לסבול מבעיות תוכן משוכפל. כזה הוא בלוג אוכל, למשל, שיש בו מספר רב של מתכונים לבראוניז, וכולם עושים שימוש בפחות או יותר אותם מרכיבים. במקרה כזה, כל מתכון למעשה מתחרה במתכונים אחרים ואף אחד מהם לא ינצח. באותו אופן גם קידום אתרים לעורכי דיןעשוי להיות מורכב אם כל המאמרים עוסקים ברשלנות רפואית בלבד, או בעבירות צווארון לבן בלבד וכדומה.

תוכן משוכפל באתר וורדפרס

מה עושים? מבדלים את המאמרים הדומים זה מזה. ניתן לעשות זאת באמצעות חלוקה לתתי קטגוריות (עוגיות שוקולד צ’יפס טבעוניות, עוגיות שוקולד צ’יפס פרווה, עוגיות שוקולד צ’יפס שילדים אוהבים וכו’); במקביל או בנוסף, מוסיפים לכל מאמר תוכן ייחודי כדי להעמיק את ההבדלים בין המאמרים – עורכי דין, למשל, יכולים להביא בכל מאמר דוגמה מפסק דין אחר.

כתובות URL של תוצאות חיפוש

כאשר מבצעים חיפוש באתר מבוסס וורדפרס, תוצאות החיפוש עצמן עשויות להיות בעלות כתובת URL משלהן. אולם אם צד שלישי כלשהו יקשר לכתובת URL כזו, או אם מנועי החיפוש יסרקו את הכתובת הזו, למעשה יווצר עמוד מתחרה לעמוד ה”אמיתי”, כאשר בשניהם אותו תוכן. מקרה כזה יכול להיות בעייתי מאוד מבחינת קידום אתרים.

מה עושים? מוצאים את המציין הייחודי של תיבת החיפוש (פרמטר שניתן לראות בשורת הכתובת לאחר הסימן “?”), נכנסים לקובץ robots.txt ומבטלים את הפרמטר הזה. אם עושים זאת נכון, כל כתובת שנוצרה בגלל חיפוש לא תיסרק על ידי מנועי החיפוש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *