קידום אתר ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי הינו תחום ייחודי ומורכב לשיווק בפלטפורמת האינטרנט. קידום אתר של יועץ עסקי או חברת ייעוץ מהווה משימה לא שגרתית אשר מצריכה חשיבה אסטרטגית, יצירתיות והיכרות עמוקה עם התחום כולו.

הפעולות הסטנדרטיות של מיטוב האתר אשר מספיקות במקרים רבים בכדי להתמקם גבוה בתוצאות החיפוש, לא יביאו לפריצת דרך רצינית עבור אתרי יועצים עסקיים. לרוב תצטרכו “לצאת מהקופסא” ולהיות מקוריים במה שאתם עושים כדי להביא לידים איכותיים מהאתר ולהגדיל את מאגר הלקוחות.

 קידום אתר ייעוץ עסקי

התאזרו בסבלנות

כאמור, תחום הייעוץ העסקי שונה מתחומים רבים אחרים. אחד המאפיינים הבולטים מתייחס לכך שמערכת היחסים עם הלקוחות נבנית בצעדים קטנים ואיטיים ומתחזקת לאורך זמן והיכרות. אל תבנו ציפיות על פניות מרובות של בעלי עסקים מיד עם תחילת הפרסום בגוגל או שיווק במדיה החברתית. גם קידום אורגני מוצלח לא בהכרח יניב פירות באופן מידי. 

יועץ עסקי נתפס בעיני הלקוחות שלו כמומחה. ההחלטה על שכירת שירותיו היא צעד עם המון אחריות אשר יכול להיות גורלי עבור העסק שלעתים קרובות נמצא במצוקה של הישרדות בעת הפניה לייעוץ. כפי שאנו לא פונים לכל רופא, עורך דין או רואה חשבון על בסיס מודעת פרסום וצפיה של כמה שניות בעמוד נחיתה קצר, כך גם לא יעשו הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. הם צריכים להכיר אתכם, לבנות אמון, להתרשם מהמקצועיות של חברת הייעוץ ולקבל חיזוקים נוספים מהסביבה לפני שירימו לכם טלפון. 

יועץ עסקי / יועצת עסקית

יש לנו שת"פ WIN WIN בשבילך

כדאי שנדבר. התקשר/י 077-997-9988 או מלא/י פרטים ונחזור אליך

אתר בונה מוניטין

אתר האינטרנט הוא כלי יוצא מן הכלל אשר מאפשר ליועצים העסקיים לחזק את התדמית וליצור רושם על הלקוח. תוכן בעל ערך מקצועי ואיכותי באתר הוא הפיתיון המרכזי עבור מנהלים עסקיים. תעזרו להם למצוא תשובות לשאלות שמעסיקות אותם, תכתבו על מה שאף אחד אחר עוד לא כתב, על מה שכואב ובוער להם, והם יבואו לאתר שלכם כדי לקרוא וללמוד. זהו הקשר הראשוני החשוב ביותר שנוצר. ברגע שהלקוח הפוטנציאלי נכנס לאתר יש לנו כמה דרכים להוציא מהביקור הזה את המקסימום, לגרום לו לשוב לאתר בקרוב, להציג לו מודעות פרסום, להירשם לניוזלטר או אולי אף להרצאה או סדנה מטעמכם. הסיכויים שזה יקרה ילכו ויתגברו במהלך הזמן, ככל שהגולשים ימצאו עוד ועוד מידע שימושי אצלכם באתר וכך חברת הייעוץ תבנה בהדרגה מוניטין של מומחיות ומקצועיות, וגם המוניטין של האתר יילך ויתחזק בעיני מנועי החיפוש – זו היא גם למעשה מהותה של השיטה לביצוע קידום אתרים אורגני איכותי, אם לנסח את זה בפשטות.

מבנה ותוכן של אתר ייעוץ עסקי

לא קל להחליט לבחור בשירותיו של יועץ עסקי על בסיס האתר בלבד, ועל כן חשוב מאוד ליצור תדמית טובה ורצינית שתעזור לפתח יחסי אמון עם הלקוח ובסופו של דבר תגרום לו ליזום ולרצות ליצור קשר. התדמית הזאת צריכה לגרום ללקוח להרגיש שחברת הייעוץ יכולה לעזור לו להתגבר על מכשולים ולהצליח בתחומו. התדמית צריכה להשתקף בכל חלק באתר: מהעיצוב עד לתוכן וסוגו. עיצוב האתר צריך להיות נגיש וברור על מנת לסייע ללקוחות להגיע אליכם ללא תסכולים ובעיות ובאותו זמן לתת תחושה של חדשנות ומקצועית ולהיזהר מפשטות יתר שעלולה להיתפס כמיושנת.  התוכן באתר צריך לדבר אל הקהל ולעסקים שלהם למשל מידע על בעיות שגרתיות שחוזרות בעסקים ופתרונות להן או הדרכה לדרכי התנהלות נכונות יותר.

סוגי התוכן

כאשר מתכננים את מבנה האתר חשבו כמו הלקוח שלכם. מה מעניין אותו, בשביל מה הוא בא לאתר? האם זה בשביל לקרוא אליכם, לקבל מסרים שיווקיים של ייעוץ עסקי או אולי הוא מחפש מידע שיעזור לו להתמודד עם הקשיים בעסק? תעזרו לו למצוא את המבוקש. תגדירו אזורים ברורים של סוגי התוכן שיוכל להתמצא בהם בקלות. יש כמובן מספר רב של אפשרויות. להלן דוגמה אחת של קטגוריות באתר:

  • מרכז הידע
  • כלים למנהלים
  • תכנון עסקי
  • סיפורי הצלחה
  • המלצות

בלוג באתר

בלוג הוא אחת הפלטפורמות המוצלחות ביותר לפרסום תכנים מקצועיים. המטרה של הבלוג באתר היא לתת במה לתכנים טריים, אקטואליים ובעלי ערך לקהל הקוראים שלכם. בנוסף הבלוג הוא המקום ליצירה ולתחזוקת קהילה של קוראים ומגיבים. תכתבו תוכן מעולה ובאמת מעניין. כל כך מעניין שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם ירצו לחזור לאתר ולקרוא עוד ממנו. ואז מה שיקרה זה שגם גוגל ישים לב לכך שזה מעניין ופתאום תופיעו גבוה בתוצאות החיפוש.

מייצרים מגע

לפעמים אנחנו צריכים דחיפה קטנה בשביל לעשות צעד. זה בדיוק מה שצריך ליצור באתר – עידודים קטנים ליצירת קשר, מכל סוג שהוא. הנה כמה דוגמאות:

  • אלמנטים דינמיים ומעוצבים עם קריאה ליצירת קשר (באנרים, פופאפים, כפתורים ועוד מיליון רעיונות)
  • הרשמה לניוזלטר – הצטרפות לרשימת תפוצה
  • עידוד לכתיבת תגובות לפוסטים בבלוג – דעות, חוויות, שאלות, דיון בנושא
  • פורום באתר – מענה לשאלות הגולשים אונליין
  • הרשמה להרצאות, סדנאות או וובינרים לבעלי עסקים

זו היא כמובן רק רשימה חלקית. תפליגו עם הדימיון והיצירתיות ותמצאו עוד המון אפשרויות לגרום לבעל עסק ליצור איתכם קשר.

שמירה על הקשר עם הלקוח

אחד הנושאים החשובים ביותר בכל עסק הוא תחזוקת הקשר עם הלקוח. בתחום הייעוץ העסקי הנושא הזה יכול להיות חשוב במיוחד. אחת האסטרטגיות לשימור הלקוחות הקיימים וחיזוק הקשר עימם באתר יעוץ עסקי הוא יצירת מאגר לקוחות. המאגר מאפשר לנו לשלוח מסרים ללקוחות, למשל לספר להם על התפתחויות בתחום העסקים או בתחום הניהול, על אירועים שהעסק עורך ובכך לשמור איתם על הקשר ואף להניע אותם ליצירת קשר. יצירת מאגר לקוחות דרך אתר יעוץ עסקי יכולה להיעשות בדרכים שונות, למשל עידוד להרשמה לניוזלטר, הרשמה למטרת השארת תגובה בבלוג, או יצירת פורום באתר אליו ניתן להצטרף ולחלוק ניסיון מקצועי וקשרים.

זהו על קצה המזלג. אבל יש לנו עוד הרבה מה לתת. תשאלו אותנו שאלות בתגובות כאן למטה או פשוט צרו איתנו קשר.

1 Comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *