מקדמי אתרים – מה הם עושים?

מה עושים מקדמי אתרים? מה בדיוק כולל התפקיד שלהם ועל מה משלמים להם?

לא פעם הלקוחות ביקשו ממני פירוט של הפעולות שאנחנו עושים במסגרת קידום האתר. שאלה הגיונית, אחרי הכל בעלים ומנהלים של חברות ועסקים צריכים להבין בדיוק לאן הולך הכסף. אז כמובן אני מסבירה כמה שאפשר, אבל תמיד עוברת לי בראש המחשבה שמבחינת הלקוח זה סוג של כסת”ח, דרך להרגיע את עצמו את הממונה עליו ולומר, בדקתי את חברת הקידום היטב, אפשר לחתום על ההסכם.

השבוע צפיתי בוידאו של רן פישקין שאמנם פונה למקדמי אתרים ואילו נראה לי גם רלוונטי ומעניין גם עבור בעלי עסקים ומנהלים ששוכרים שירותי חברת קידום אתרים.

 

 

הפעולות הטריוויאליות של קידום אתרים

כל תשובה סטנדרטית של מקדם אתר מקצועי שינסה לתאר מה הוא עושה במסגרת עבודות הקידום תכלול את הפעולות שכיום כבר רשומות בכל מדריך קידום אתרים: מחקר מילות מפתח, כתיבת תגי מטה, בדיקת תקינות וניתור האתר, אופטימיזציית תכנים, שיפורים בקוד האתר, מבנה קישורים ועד כך וכך פעולות. הכל טוב ויפה, אבל כאשר משלימים את העבודה המסיבית בתחילת תהליך הקידום, הסיפור אינו נגמר.

כולם היום מכירים ויודעים וגם לרוב עושים פעולות בסיסיות אלה. אז ניתחנו ובדקנו וביצענו שיפורים ומה עכשיו, חוזרים לנקודת האפס, הכל מהתחלה?

רוצים להתייעץ עם מומחה?

מלאו טופס קצר ונחזור אליכם

קידום אתרים – Old School

קידום אתרים אמנם אינו תחום אקדמי, או לפחות עדיין לא, ואילו מקצוע זה למרות היותו צעיר מאוד יחסית התפתח מאוד והפך להיות מתוחכם ומורכב הרבה יותר מבעבר.

הגישה הישנה של הקידום בגוגל הסתכמה בערך בשלושה שלבים: הגדרת ביטויי מפתח לקידום האתר, אופטימיזציה של התוכן במטרה לקבל צפיפות מילות מפתח רצויה, השגת קישורים מבחוץ ובדיקת מיקומים לפני ואחרי. זהו מודל פשטני, מלאכותי ומיושן מאוד שעבדו איתו לפני מספר שנים, בראשיתו של תחום קידום האתרים. מודל זה לא רק שאינו יעיל יותר בתנאי התחרות של היום, אלא גם עלול להזיק לאתר האינטרנט בתנאים מסוימים.

הגישה המקובלת של מקדמי אתרים רבים היום, במיוחד כאלה שבאו מרקע של ייעוץ לעסקים או צמחו בתוך חברות קידום גדולות וקיבלו על עצמם פרויקטים גדולים, מתמקדת בניתוח מעמיק של האתר, איתור תקלות ודברים שאפשר לשפר או דברים שחסרים, ניתוח מתחרים, בדיקת השוק, שליחת הוראות לצוות המבצע, בדיקת הביצוע והתוצאות וחוזר חלילה. מודל זה הרבה יותר מורכב ומקיף ואילו גם הוא בסופו של דבר ממצה את עצמו אחרי סבב אחד או שניים של אותן הפעולות ברמה הטקטית ותהליך קידום האתר נתקע ללא אפשרות להגיע להישגים נוספים.

אסטרטגיה עסקית כמפתח לקידום אתרים

תוצאות העשייה של מקדם האתר משפיעות מאוד בסופו של דבר על מכירות החברה. יחד עם זאת כדאי מאוד שיתקיים גם הקשר ההפוך וצוות קידום האתר יהיה חלק בלתי נפרד ממערך השיווק של העסק או הארגון. מעורבותו של מקדם האתר בתהליכי השיווק מעלה את המודעות שלו לצרכים של העסק, ליעדים השיווקיים, למאפיינים של קהל היעד ופותחת בפניו אפשרויות של בחירת אסטרטגיית קידום שתואמת את האסטרטגיה השיווקית של הלקוח, מאפשרת ליצור בידול ויתרון תחרותי, למקד את המאמצים באופן מקסימלי ולהגיע דרך האינטרנט ללקוחות הבאמת פוטנציאליים.

על פי גישה זו מקדמי אתרים צריכים להתייחס לסוגיות הבאות:

  • מה הם המטרות והיעדים של החברה באופן כללי? מה החברה שואפת להשיג השנה או ברבעון הקרוב?
  • זיהוי והגדרת התחומים שבהם שירותי SEO יכולים לתרום לתהליך הכללי.
  • הגדרת פעולות ברמה הטקטית ורשימת הפרויקטים לקידום באתר, ש”יימשכו בחוטים” הנכונים ויפעלו לטובת מטרות העסק. למשל – הקמת אזור הבלוג והחלטות על סוג התכנים לפרסום, השגת תוכן הנכתב על ידי המשתמש (המלצות, תגובות באתר, פעולות שיווק המערבות את הלקוחות ועוד), הקמת פורומים ויצירת קהילה פעילה בתחום, פרסום מאמרים מקצועיים ומעורבות בתחומים מסוימים ברחבי האינטרנט אשר תתרום למוניטין החברה ותמשוך גולשים לאתר וכדומה.
  • הערכה ותעדוף של הפרויקטים. מה עושים קודם?

מדובר בתהליך מורכב שמתבצע ברמה שנתית או כל חצי שנה, דבר שאמור לאפשר הסתכלות רחבה ומעמיקה.

תהליך קידום האתר

כל העבודה שעשינו בסעיף הקודם בסופו של דבר תתנקז להגדרה של הפרופילים השונים של קהל היעד של הלקוח, בחירת הפרופיל הראשון שנראה לנו הפוטנציאלי ביותר בשלב זה והתמקדות בו בשלב הראשון. אנחנו ננסה ללמוד ולהבין לעומק את התנהגות הגולשים שמשתייכים לפרופיל זה, מה מעניין אותו, איזה סוג תוכן הוא מחפש בגוגל, מה ביטויי המפתח שהוא משתמש בהם לחיפוש, האם הוא מבצע חיפוש חוזר, כמה זמן לוקח לו להתלבט לפני שהוא פונה לספק השירות וכו’.

מתוך כל התובנות הנ”ל אנחנו נגדיר סוגי תוכן שדרכם אנחנו ננסה להשיג את הלקוחות האלה. נתמקד תחילה בסוג התוכן הראשון, נגזור ממנו רשימה של ביטויי מפתח לקידום, ניצור ונפתח מגוון תכנים לאתר ולפרסום במקומות נוספים ברחבי האינטרנט במידת הצורך. מלבד הטקסטים, התוכן יכול לכלול גם תמונות, קטעי וידאו בשילוב עם רשתות החברתיות, תכנים הנוגעים למוצרי החברה, פרסומים בבלוג, טיפים, המלצות, סיפורי הצלחה, פרויקטים, חוות דעת, מאמרים מקצועיים – אין סוף ליצירתיות. בסיום התהליך אנחנו נבצע מדידה וניתוח של התוצאות כדי להמשיך ולשפר את מה שעשינו.

לאחר שנמצה סוג תוכן מסוים, נעבור לסוגי תוכן אחרים שהגדרנו ואז לפרופיל הבא של קהל היעד.

קידום האתר בשיטת עבודה זו פותחת בפני מקדמי אתרים ולקוחותיהם מגוון רב ויצירתי מאוד של פעולות קידום בגוגל ומנועי חיפוש אחרים תוך הבנה מעמיקה של צורכי הלקוח, מיקוד המאמצים ודביקות באסטרטגיה השיווקית של העסק.

SEO - תהליך קידום בגוגל

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *