מה צופה שנת 2016 לשרתי אחסון האתרים?

כיצד ניתן לאחסן אתרים בצורה מגוונת וידידותית יותר? מה צופה שנת 2016 בתחום שרתי האחסון?

השנים האחרונות הפכו את הרשת שלנו לצבעונית, מגוונת וידידותית הרבה יותר לבוני (ובעלי) האתרים ואף לגולשים. אולם, כדי שכל זה יתאפשר, כדי שכל מגמות הנגישות והמוביליות תוכלנה לצאת לפועל, שרתי האחסון היו צריכים להתאים את עצמם לצרכים ולדרישות החדשות. מאחר והמגמות נמשכות ואף צוברות תאוצה, הם עדיין ממשיכים לעשות זאת, גם במהלך שנת 2016.

להלן מספר תופעות בולטות שפגשנו בשנים האחרונות בתחום אחסון האתרים והן צפויות להמשיך לצבור תאוצה גם השנה:

שרתי אחסון אתרים

צופים רחוק, מאחסנים ירוק

המודעות הסביבתית הגיעה אל שרתי אחסון האתרים ופונה, כרגע, בעיקר לבעלי אתרים בעלי מודעות ירוקה. שימוש במושגים כ”אנרגיה ירוקה” ו”אנרגיה ממוחזרת”, הופכים לנפוצים ומקדמים שירותי אחסון מודעים ומחוברים יותר לסביבה.

צרכים יוצרים מציאות

את התופעה ניתן לראות בתחום שרתי האחסון בשני מישורים שונים, אשר קשורים ישירות ביניהם: אבטחה וגיבויים. המצב הפוליטי-מדיני בשנים האחרונות הפך את בעלי האתרים ושרתי האחסון הישראליים ליעד פריצה ממוקדת. אם בשנים שלפני כן, האקרים התייחסו להשבתת אתר מזדמן כאל “אתגר”, כיום, איומי האבטחה, בחלקם הגדול, ממוקדים בפגיעה על בסיס השתייכות מדינית. הצורך באבטחה מוגברת העלה את הרף ויצר שרתי אחסון קשים יותר לפריצה. במקביל, עלתה המודעות לצורך בגיבויים בתדירות הגבוהה, אשר תצליח לכסות את המקרים הבודדים בהם גם אבטחה מוגברת לא הספיקה לעצור את הפגיעה באתרים או בשרת.

סיומות חדשות

אמנם, תופעה זו איננה קשורה ישירות לשרתי האחסון, אולם היא בהחלט מספקת פתרון בולט לעין ועל פני השטח לטשטוש הזהות המדינית של האתר ובכך היא פותרת בדרך עקיפה את פגיעותם הידועה של אתרים ישראלים. אתרים בסיומות .co.il בלטו ב”ישראליות” שלהם, בעוד שקרוב ל-1,000 הסיומות החדשות שנכנסו לתמונה בשנתיים האחרונות נחשבות לאוניברסאליות, ואינן מצהירות על השתייכות מדינית כלשהי.

שירותי אחסון לאתרים

ניהול מקצועי או אישי

עד לפני מספר שנים, כאשר הזדקקתם לאתר עסקי, פניתם לבונה אתרים מקצועי אשר הקים את האתר, על בסיס מידע, תמונות והנחיות שהעברתם לידיו. לאחר מכן, ניהולו ותפעולו השוטף של האתר אף הוא נשאר בידיים מקצועיות. כיום, בין אם מדובר באחסון לינוקס או באחסון ווינדוס, ממשקי הניהול הינם נגישים ואינטואיטיביים יותר, וברוב המקרים, מאפשרים לבעלי האתר לנהל את האתר, להזין תכנים ולעדכנו בעצמם.

גמישותם של שרתי האחסון

המגוון הרחב של סוגי האתרים הקיימים כיום (אתרי תדמית, חנויות וירטואליות וכד’) יחד עם התחרות בין האתרים על תשומת הלב של הגולשים, הפכו את שרתי האחסון לבעלי היכולת להתגמש ולהציע תכונות ויכולות מגוונות, מערכות כלים לפיתוח האתר וחבילות אחסון שונות, אשר תתאמנה לכל אתר כמעט בכל מצב. החברות המציעות שירותי האחסון על שרתיהן הפכו לקשובות יותר לצרכים, כדי לספק לבעלי האתרים את מרב הכלים תחת קורת גג אחת.

לסיכום

בשנת 2016 תתגברנה רוב המגמות שהתחילו להתפתח בשנים האחרונות. הטכנולוגיות המתפתחות מציבות אתגרים חדשים בפני בוני ובעלי האתרים, אולם, יחד איתם, הן מספקות להם אף את הכלים להתמודדות, כך שנראה ששרתי האחסון שנקבל השנה יהיו מאובטחים, גמישים וידידותיים למשתמשים הרבה יותר מבעבר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *