למה קידום אתרים בגוגל חשוב כל-כך

מהי רמת החשיבות האמיתית של קידום אתרים? האם הקידום תורם ומייעל מול גוגל?

לכאורה ברורה התועלת מקידום אתר בגוגל – השגת מיקומים גבוהים בגוגל בביטויי מפתח רלוונטיים והבאת תנועת גולשים רלוונטית אל האתר. אך התועלת מקידום אתרים בגוגל רחבה הרבה יותר:

האלגוריתם של גוגל מביא בחשבון היבטים רבים מאד (אומרים שמעל 200 פרמטרים שונים) בחישוב הקובע את מיקום האתרים בעמוד תוצאות החיפוש. ההיבטים המרכזיים קשורים לתקינות האתרים, למהירות בה הם עולים לדפדפן, לנגישות למידע שנמצא בהם, לנוחות הגלישה, למבנה הטקסטים ולרלוונטיות המידע שבאתר כלפי שאילתת החיפוש דרכה הגיע הגולש אל האתר.

קידום אתרים בגוגל

לא משנה כמה רלוונטי אתר יהיה כלפי שאילתת חיפוש מסויימת – אם קישור שנמצא בו יהיה מקולקל או אם לוקח לאתר הרבה זמן לעלות – גוגל תעדיף להציג במקומו אתר תקין שעולה מהר גם אם הוא רלוונטי במעט פחות.

אם האתר שלך תקין במאה אחוזים והטקסטים שבו רלוונטיים מאד לשאילתת החיפוש אבל הגולשים יעזבו אותו מיד כלעומת שבאו (ובלשון גוגל: “Puked & left”) – גוגל תראה בכך איתות ברור שאתרך פחות רלוונטי לשאילתה ותעדיף שלא להציג אותו במקומות הראשונים.

גוגל חייבת להציג בפני הגולשים שלה תוצאות המציגות אתרים שיענו על החיפוש שבוצע. האיתות הברור ביותר לרלוונטיות אתר כלפי שאילתת החיפוש הוא משך הזמן שהגולש נשאר באתר או מספר העמודים באתר בהם הוא צפה. גולשים יעזבו את האתר מהר בין היתר כאשר כותרת האתר אינה עונה על החיפוש שביצעו, כאשר משהו באתר אינו תקין ואינו עובד, כאשר המידע הרלוונטי בעמוד מוגבל ואין קישורים אל מידע רלוונטי נוסף או אם לוקח לעמודי האתר הרבה זמן לעלות.

לכן, בכדי להוביל תהליך קידום מוצלח ולהביא אתר למיקום גבוה בביטויי מפתח הרלוונטיים, על מקדם האתר לדאוג למיטוב האתר במגוון תחומים בעלי חשיבות וערך גבוהים ביותר לאתר, בין היתר:

  • תקינות שוטפת של הקישורים הפנימיים באתר.
  • ניטור האתר לשגיאות טכניות באופן שוטף.
  • מעקב ושמירה על הקישורים החיצוניים המפנים אל האתר.
  • מיטוב האתר להשגת חוויית גלישה נוחה ולהתמצאות טובה של הגולשים באתר.
  • שמירה על ערוץ תקשורת עם גוגל המאפשר קבלת הודעות מגוגל על בעיות באתר הדורשות תיקון.
  • מיטוב התכנים שבאתר להעברת המסרים של האתר – שכתוב והתאמת תכנים בכדי שהמחפשים בגוגל ימצאו אותם.
  • הכוונת מנהלי האתר להטמעת תכונות מתקדמות ומקדמות ברוח הזמן, ההתקדמות והשינויים הבלתי פוסקים בתחום.
  • הרחבת כמות הביטויים המקודמים וקידום מיקום האתר בהם באופן שוטף.
  • מיטוב אלמנטים ותכונות חדשות המיושמות באתר.

תהליך קידום מקצועי גורם במישרין לאתר להיות המוביל בתחומו ונותן ערך רב נוסף מעבר למיקום האתר גבוה במנוע החיפוש בשל הטיפול בנושאים המרכזיים והכל-כך חשובים הללו. תהליך קידום אתרים בגוגל מטפל בנושאים רבים שמשרתים את הגולשים נאמנה וגורמים לשימוש מוגבר באתר ועקב כך לאיתות לגוגל כי האתר רלוונטי כלפי שאילתת החיפוש באמצעותה נכנס הגולש אל האתר.

כאן בא לידי ביטוי החיבור הטבעי (והכל-כך יפה לדעתי) שבין קידום האתר לבין בנייה ואחזקה של אתר שימושי ותקין המעניק לגולש חוויית גלישה ברורה, קלה ומהנה.

1 Comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *