למה הפרסום בגוגל עובד – מילה על רלוונטיות

מה כל כך מיוחד בפרסום בגוגל שגורם לו להיות המדייה הכי אפקטיבית לפרסום?

התשובה היא – רלוונטיות. מילה אחת שחובקת בתוכה הכל. מהי רלוונטיות?

  • רלוונטיות מילות המפתח כלפי המוצר או השירות הנמכר באתר – רצוי מאד שמילות המפתח בהן המודעה תפורסם באמת יהיו אלו שלקוחות פוטנציאליים למוצר יחפשו.
  • רלוונטיות מילות המפתח כלפי המודעה – צריך שצמד המילים אותן חיפש הגולש יופיעו במודעה שלכם.
  • רלוונטיות המודעה כלפי עמוד הנחיתה – צריך שמילות המפתח שבמודעה יופיעו בעמוד הנחיתה באתר אליו מפנה המודעה.

גוגל אף נותנת ציון רלוונטיות למילות המפתח שאנו בוחרים במסגרת מסע הפרסום. ציון הרלוונטיות יהיה גבוה יותר ככל שתישמר הרלוונטיות. ככל שציון הרלוונטיות יהיה גבוה יותר – כך תשלמו פחות עבור כל קליק. ככל שתשמרו על רלוונטיות כך תשלמו פחות לגוגל.

לגוגל חשוב שהגולשים ימצאו את מבוקשם כאשר הם מקליקים על המודעה שלכם. היה וגולש יקליק על מודעה המפרסמת קרם פנים ויגיע לעמוד שמופיע בו קרם לרגליים – קרוב לוודאי שהוא יעזוב את העמוד מיד. מבחינת גוגל זהו ‘אסון’. אם זה יקרה הרבה לגולשים המקליקים על התוצאות הממומנות שבעמוד תוצאות החיפוש של גוגל – גולשים יפסיקו להקליק על תוצאות ממומנות. לכן גוגל רוצה לתגמל את המפרסם על רלוונטיות וזו הסיבה שבגללה גוגל גובה פחות עבור כל קליק רלוונטי וגובה יותר עבור קליקים פחות רלוונטיים.

רלוונטיות פרסום בגוגל

רלוונטיות ולקוחות פוטנציאליים

היייתרון הגדול ביותר בפרסום בגוגל הוא ההגעה אל לקוחות פוטנציאליים מכמה סוגים:

  • אנשים שמחפשים את שם המותג שלך.
  • אנשים שמחפשים את מהות המוצר שלך.
  • אנשים שמחפשים את תחום המוצר שלך.

כאן המפרסם יכול לכוון ישירות אל כל אחד מסוגי המחפשים:

  • פרסום במילות מפתח שהן שם המותג – יביא להגעה אל הלקוחות הכי פוטנציאליים. המודעה שלך תקבל אחוז הקלקות מאד גבוה והמגיעים באמצעותה הם בסבירות גבוהה ביותר לקוחות – כי מי שמחפש את המותג שלך הוא בסבירות גבוהה לקוח – קיים או עתידי – וכאן סבירות הרכישה היא גבוהה ביותר ויחס ההמרה שיושג יהיה גבוה ביותר.
  • פרסום במילות מפתח שהן מהות המוצר (‘קרם לידיים יבשות’ לדוגמה) יביא אחוז הקלקות גבוה למודעה (שכותרתה היא ‘קרם לידיים יבשות’) והמגיעים אל אתרך באמצעותה הנם לקוחות פוטנציאליים מאד שמחפשים את התועלות שהמוצר שלך מספק. אלו בסבירות גבוהה יהיו לקוחות וביקורים כאלו יביאו יחס המרה גבוה יחסית.
  • פרסום במילות מפתח שהן תחום המוצר (‘קרם ידיים’ לדוגמה) יביא אחוז הקלקות בינוני למודעה (שכותרתה ‘קרם לידיים יבשות’) והמגיעים אל אתרך באמצעותה הנם בדרך כלל גולשים מתעניינים באופן כללי ולכן יחס ההמרה שיושג יהיה בינוני יחסית.

נכון להיום רק באמצעות גוגל ניתן להביא ישירות אל האתר אנשים שמחפשים ביוזמתם ספציפית את המוצר או את השירות שלך – ולכן, בניגוד למדיות וטכניקות הפרסום האחרות – ניתן להשיג יחס המרה גבוה במיוחד – להפוך רבים מהם ללקוחות.בנוסף, חלק מהאנשים שיקליקו על המודעה שלך הם אנשים שעכשיו מחפשים את המוצר או השירות שלך – אלו הם ‘לקוחות חמים‘ – ניתן להפוך אותם ללקוחות במהירות וביעילות. נוסיף לכל זה את העובדה שהפרסום בגוגל מוביל אל אתרך ואל עגלת הקניות שבו, מיד לאחר שהגולש ראה את הפרסומת והביע בה עניין.

אז מה הפלא שהפרסום בגוגל עובד טוב כל-כך?

לפלא הזה קוראים ‘רלוונטיות’.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *