חברות קידום אתרים

ישנן חברות רבות לקידום אתרים בישראל אך האם הן באמת עושות את העבודה או שמא הן עובדות על הלקוח? איך יכול הלקוח לדעת אם כך המצב? בפוסט זה אנסה לסרטט קווים שיאפשרו לעשות את ההבחנה בין חברת קידום אתרים איכותית לבין שרלטנות לשמה.

כאשר ניגשים לקבל הצעת מחיר ובוחנים את האפשרות לעבוד עם חברת קידום אתרים כדאי לשים לב לגורמים הבאים:

  • הצעת המחיר
  • לקוחות קיימים

הצעת מחיר לקידום

ראוי שתדע כמה שיותר לקראת מה אתה הולך – לכן בדוק אם הצעת המחיר כוללת בתוכה פירוט של מכלול הפעולות שחברת הקידום תנקוט בהם במסגרת מאמצי הקידום. אך מעבר לפירוט זה צריך שיהיה בהצעה גם ניתוח ראשוני של אתרך ושל הסביבה התחרותית בו הוא פועל. בנוסף, על ההצעה לכלול הסבר לגבי תהליך העבודה לו יש לצפות ופירוט נאות של הרכב מחיר הקידום. הצעה מפורטת ומסודרת המכילה הסברים מפורטים בנושאים הנ”ל הנה איתות מעולה שההצעה שקיבלת היא מחברה מכובדת שתוכל באמת לקדם את אתר החברה.

לקוחות קיימים

איתות מכריע נוסף לאמינות ויכולות חברת הקידום הוא עדות הלקוחות שלה. בקש ממגיש ההצעה לתת לך שמות ומספרי טלפונים של לפחות ארבעה לקוחות שיכולים להעיד על טיב השירותים אותם הם מקבלים מחברת הקידום. אל תסתפק בכך – בצע שיחות אל אותם הלקוחות ותחקר אותם עד כמה שניתן. לקוחות שיסכימו לשתף איתך פעולה ולתת מזמנם הם לקוחות מרוצים וגם אתה רוצה להיות כזה. שאל אותם כמה זמן הם מקודמים באמצעות חברת הקידום ומה הן התוצאות – בכמה ובאילו ביטויי מפתח ממוקמת חברתם במקום הראשון בגוגל והאם יש פניות מהאתר – האם הלקוח מרוויח בשל שירותי הקידום לאתרו.

יש בענף קידום האתרים בארץ לא מעט שרלטנים אבל יש גם הרבה מקדמי אתרים מקצועיים שיכולים להביא תמורה גבוהה ביותר בעבור ההשקעה בשירותי הקידום. בחירה קפדנית בחברת קידום מקצועית תחסוך לחברתך זמן וכסף ולכן כדאי מאד להשקיע בשלב זה זמן ומחשבה.

5 Comments

  • הייתי רוצה להתייחס לתגובה של סולי – אני מניח שתגובתך מבוססת על ניסיון אישי עם חברות לא רציניות בתחום הקידום, אך לעיתים קרובות גם לקוח בעצמו יכול להביא למצב של הגעתו לחברה כזו בניסיון להוזיל עלויות אמיתיות לטובת הקידום לטווח של מחירים לא סבירים.

    הרי אין זה סוד כי ע”מ להגיע לתוצאות משביעות רצון, חייבת להתבצע פעילות רחבת היקף ולכן אין אפשרות להוזיל עלות חודשית למחירים שלקוח לעיתים דורש לשלם.

    • יניב

      כולם “שרלטנים”. זה לא מדע מדוייק… גם המלצות אפשר לזייף

      חמי זה נכון שזה לא מדע מדוייק וכאן הבעייתיות: אין אקדמיה ואין אוניברסיטה שמעניקה תארי ‘מקדם אתרים’. אני חושב אבל ששילוב בין הצעת מחיר בהירה ומקצועית בתוספת לשיחות טלפון עם ממליצים בהחלט יכולים לתת מושג לגבי איכות החברה אותה אתה בודק. כמובן מיקומים בגוגל שהושגו עבור הלקוח הממליץ – יכולים להשלים את התמונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *