התחרות בגוגל גוברת – זה קורה עכשיו

זה קורה כבר עכשיו. אני רואה את זה קורה עכשיו בקמפיינים שאני מנהל ובשיחות עם קולגות – בתחומים תחרותיים מאד ובתחומים שלכאורה אינם כל-כך תחרותיים – התחרות גוברת מיום ליום ועלויות הפרסום בגוגל הולכות וגדלות:

  • עסקים וחברות מפרסמים ורואים תמורה גבוהה עבור השקעתם בהשוואה לכל מדיום פרסומי אחר
  • יותר ויותר עסקים וחברות מגלים את הפוטנציאל ומפרסמים בגוגל
  • כמות המפרסמים בגוגל גדלה כל הזמן
  • התחרות על מיקום בעמוד הראשון (בו יש מקום רק ל-10-11) גוברת
  • המחירים לכל קליק עולים בהתמדה

אם עד עתה שילמת ממוצע מסויים עבור כל קליק בגוגל – החל ממחר זה ישתנה – העלויות לקליק ילכו ויגדלו. יש רק 10-11 מקומות בעמוד הראשון בגוגל למודעות ממומנות ולעומת המספר הזה יש יותר ויותר מפרסמים – מספרם גדל מיום ליום וכך גם התחרות על מיקום בעמוד הראשון בגוגל. ומה הפלא? אותי זה לא מפליא – בין לקוחותיי בית ספר לטיסה שמדווח כי מעל 50% מהפניות מגיעות מאתר האינטרנט, חברת הפקות אירועים המדווחת כי מעל 30% מהפניות מגיעות מהאתר וחברה ליצור והתקנת מחיצות המדווחת על מספרים גבוהים כאלו גם כן. חברות שהגבירו באופן כל-כך משמעותי את היקף הפעילות שלהן בגלל קידום אתרן בגוגל – ירצו להמשיך ולהשקיע בפרסום ואף להגדיל את תקציב הפרסום.

המגמה הזו מחזקת את הערכתי כי בתוך שנה מהיום התחרות תהיה קשה יחסית ובתוך שנתיים – קשה מאד. זו רק ההתחלה. ההערכה שלי מתחזקת כאשר אני עורך השוואה בינינו לבין ארה”ב שמקדימה אותנו בשלוש-ארבע שנים בכל הקשור לשוק המקומי באינטרנט בכלל ולתחרות בגוגל בפרט. בדיקה ב- Google Trends מעלה שהדרישה לגוגל הולכת וגוברת בארץ – ובארה”ב:

הדרישה לגוגל בארץ מ-2004 ועד סוף 2009:

הדרישה לגוגל בארה”ב מ-2004 ועד סוף 2009:

לעסקים ולחברות שישכילו להשקיע עכשיו בקידום אורגני יהיה יתרון תחרותי משמעותי בתחומן בגוגל וככל שהזמן יחלוף יתרונן יתחזק. קידום אתר בגוגל כבר היום יביא את החברה ל’תקיעת יתד’ בעמוד הראשון בגוגל – הזירה המשמעותית ביותר מכולן – ולכוח רב בתחרות על המיקום בגוגל בעוד שנתיים כשהתחרות תהיה בשיאים חדשים.

1 Comment

  • סולי

    הסטטיסיטקות באמת מראות גדילה בעלויות הפרסום, עם השנים גוגל הופך להיות יותר ויותר פופולרי לחיפוש שרותים מידע ולכל דבר אחר כשהיינו בעבר משמתמשים בדפי זהב , מגזינים וכדומה. צריך לנצל את מלוא הממומנטום ומי שבאמת מודע לפוטנציאל מתחיל לקבל יותר לקוחות דרך קידום אורגני וקידום ממומן. פוסט אינפורמטיבי ולעניין. תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *