בדיקת מיקומים בגוגל

לפני שניגש לדבר על איך לבדוק מיקומים של אתר בגוגל, ראשית נדגיש כי תוצאות החיפוש המוצגות בגוגל הן בדרך כלל תוצאות מותאמות אישית.

היזהרו מתוצאות מותאמות אישית

גוגל מציגה בפני המשתמש תוצאות חיפוש מותאמות אליך – אלו תוצאות החיפוש שנקבעות על פי פרמטרים שאינם אורגניים. תוצאות חיפוש מותאמות אישית אינן משקפות את התוצאות האורגניות – אותן יקבל גולש שלא חיפש בעבר את שירותיך או ביקר באתרך או באתר המתחרים שלך.

התוצאות המותאמות אישית המוצגות בדפדפן אחד לא בהכרח יוצגו בדפדפן אחר באותו הסדר. אם חיפשת באמצעות דפדפן ‘כרום’ למשל “ספרים” ונכנסת לאתר צומת ספרים ושהית שם זמן מה – בפעם הבאה שתבצע את אותו החיפוש באמצעות כרום, קרוב לוודאי שתקבל את צומת ספרים גבוה יותר בתוצאות החיפוש. אם תבצע את אותו החיפוש באמצעות הדפדפן ‘אקספלורר’ תקבל תוצאות חיפוש שונות אך קרוב לוודאי שגם הן יהיו מותאמות אישית.

בדיקת מיקום ללא התאמה אישית

ישנן שתי דרכים לבצע בדיקת מיקומים בגוגל ללא שנקבל תוצאות מותאמות אישית:

  • חיפוש באמצעות כרום, במוד של גלישה נסתרת
    פתרון טוב לחיפוש מילה או מספר ביטויים בודדים. לשם כך, יש ללחוץ על התפריט ב’כרום’ (למעלה משמאל) ולבחור “חלון גלישה בסתר”.
  • חיפוש באמצעות תוכנה ייעודית לבדיקת מיקומים
    יש מספר תוכנות איכותיות שיספקו לכם תוצאות עבור רשימות של ביטויים, למשל Rank Tracker, AWR ועוד.

מיקומים בכלי למנהלי אתרים

גוגל מספקת רשימה של מיקומים בתוך ממשק הכלי למנהלי אתרים Webmaster Tools.

רשימה זו שגוגל מספקת, מופיעה תחת הקטגוריה ‘תנועה’, בעמוד ‘שאילתות חיפוש’ – ומכילה את מיקומי האתר בגוגל ברשימה  של ביטויי מפתח באמצעותם הגיעו אל האתר מבקרים מחיפוש אורגני.

Webmaster Tools - הכלי למנהלי אתרים

יש לשים לב אם המיקום המוצג כברירת המחדל הנו שקלול של המיקום במגוון מנועי החיפוש של גוגל (למשל חיפוש תמונות וחיפוש רגיל) ושל המיקום במגוון המיקומים הגיאוגרפיים בהם בוצעו החיפושים.

כדי לראות את מיקום האתר בחיפוש האורגני בלבד – יש לבחור את סוג החיפוש ואת המיקום הגיאוגרפי – במסננים שמעל הגרף בעמוד ‘שאילתות חיפוש’.

1 Comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *