איך למדוד את הצלחת קידום האתר

התחלת לעבוד עם חברת קידום אתרים ושמת בכפם אחריות רבה – להפוך את ההשקעה הכספית שלך להצלחה ולרווחים. אך כיצד ניתן לדעת האם חברת הקידום עובדת בשבילך ומשיגה התקדמות ותוצאות?

ניתן למדוד את הצלחת הקידום בחמישה פרמטרים:

  • השגת מיקומים חדשים לאתר בעמוד הראשון בגוגל
  • גידול במספר ביטויי המפתח באמצעותם הגיעו המבקרים מחיפוש אורגני אל האתר.
  • הגברת כמות הביקורים האורגניים מגוגל
  • מיקומים במילות מפתח מרכזיות בעמוד הראשון בגוגל
  • החזר השקעה ורווחיות מהקידום בגוגל

השגת מיקומים חדשים בעמוד הראשון בגוגל

מאמצי הקידום צריכים להביא לכך שלאתר יהיו מיקומים חדשים בגוגל בכל חודש במגוון ביטויי מפתח הקשורים לשירותים ולמוצרים המוצעים באתר. קידום אתרים מקצועי יביא מיקומים חדשים ולגידול מחודש לחודש בכמות ביטויי המפתח בהם ממוקם האתר בגוגל.

איך לקדם אתרים בהצלחה

גידול במספר ביטויי המפתח באמצעותם הגיעו אל האתר מבקרים מחיפוש אורגני

ככל שהושגו יותר מיקומים חדשים בגוגל עבור האתר וככל שרשימה זו מתרחבת, בדרך כלל זה משפיע על כמות הביטויים באמצעותם מגיעים המבקרים מחיפוש אורגני אל האתר. אם בחודש אחד נכנסו אל האתר מחיפוש אורגני באמצעות 200 ביטויים שונים – בחודש שלאחריו נרצה לראות עליה במספר זה.

הגברת כמות הביקורים האורגניים

כדאי להשוות את הנתונים (וראוי לעשות זאת באמצעות אנליטיקס של גוגל) ולראות האם כמות המבקרים מחיפוש אורגני גדלה החודש יחסית לחודש שעבר ויחסית לחודש הזהה אשתקד. ההשוואה לחודש המקביל אשתקד מתבקשת מכיוון שהשוואה לחודש הקודם אינה מביאה בחשבון עונתיות.

מיקומים במילות מפתח מרכזיות

נרצה לראות התקדמות במיקומי האתר ברשימת הביטויים המרכזיים ביותר. כמובן שעל רשימה זו להיות רלוונטית למוצרים ולשירותים שהאתר מציע.

החזר על ההשקעה

האם כמות הפניות או המכירות גדלו מאז התחילו מאמצי הקידום? זו היא למעשה השורה התחתונה אותה מבקש בעל האתר וראוי כי יראה טיפוס מתמיד בנתון הזה – מחודש לחודש וגם בהשוואה לחודש המקביל בשנה הקודמת.

2 Comments

  • יניב

    תודה גל. כמו שכתבת גם אני חושב שדוח שיכיל את כל הנתונים הללו בהחלט יכול לתת לבעל עסק (וגם כזה שאין לו מושג בקידום) את היכולת לדעת אם עובדים בשבילו ומה משיגים עבורו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *