קידום אתרים 2017

מה חדש ומיוחד בתחום קידום האתרים בשנת 2017? חדשות SEO שמקדמי אתרים מתמודדים איתן כדי להצליח להגיע לעמוד הראשון בתנאי תחרות גוברת.

קידום אתרים 2017הטרנדים והחידושים בקידום אתרים מוכתבים באופן טבעי על ידי גוגל והשינויים שהיא מבצעת באלגוריתמים של מנוע החיפוש הגדול בעולם. העשייה של מקדמי אתרים בסך הכל מנסה לנתח ולהבין לעומק את אופן ה”חשיבה” של גוגל ולמטב את אתרי לקוחותיהם על פי העקרונות המובילים לפיהם גוגל תיקבע את סדר הצגת האתרים בתוצאות החיפוש.

גוגל מחדשת, אבל לא אצלנו

נראה שבשנה האחרונה גוגל התחילה יותר להתמקד בשוק ענק שאליו טרם הגיעה שנמצא במדינות העולם השלישי אשר מהוות פוטנציאל אדיר עבורה. משמעות הכניסה לשווקים אלה מסתכמת במיליוני גולשים חדשים שטרם נחשפו לנפלאות הרשת ורק עכשיו מגלים את עולם האינטרנט. שוק זה אטרקטיבי במיוחד מהסיבה הפשוטה שלא צריך להמציא את הגלגל מחדש. לוקחים את כל מה שכבר קיים ופשוט דואגים לחבר עוד ועוד משתמשים חדשים.

וכאשר הפוקוס של גוגל מתביית על אפריקה ואסיה, נראה שלא מתרחשות “רעידות אדמה” משמעותיות בתחום ה-SEO באזורי המדינות המפותחות ובפרט ארצות הברית, אנגליה ומערב אירופה. תוכן איכותי וייחודי, אדריכלות האתר, חווית המשתמש ומוניטין האתר ברשת ממשיכים להיות עמודי התווך של קידום האתרים עם התאמות אלגוריתם מינוריות אשר נושאות את שמות החיות שאנחנו כבר מכירים – “Pingwin”, “Panda” ו-“Hummingbird”  – שיפורים שאמורים להבין את הטקסטים טוב יותר, להילחם בספאם, להילחם ב-“Black Hat SEO” ולחזק את הרלוונטיות של תוצאות החיפוש אשר היא מציגה.

השקט המתעתע

ואילו אל תתבלבלו לרגע, זה שאין חידושים מהפכניים לא הופך את העבודה לפשוטה יותר. מצב שכזה רק מגביר את התחרות ודורש ממקדם האתר להיות יצירתי יותר, לפתח אסטרטגיות חדשות ולהמציא את עצמו בכל פעם מחדש.

רק הראשונים מרוויחים

השינויים של השנה שעברה באופן הצגת מודעות הפרסום בתוצאות החיפוש של גוגל יצרו אפקט שמקשה על האתרים בתנועה האורגנית. ביטול העמודה השמאלית של הפרסומות, ריכוזן רק בחלק העליון של תוצאות החיפוש בתוספת של מודעה אחת, דוחף את התוצאות האורגניות כלפי מטה. בנוסף לכך בחלק מהתחומים התמונות תופסות תוצאת חיפוש נוספת שמאוד מושכת את העין, גוגל עסקים מוצג לראווה בשטח ענק יחד עם תמונות, חוות דעת ומפות הגעה ו”גונב” חלק מהקליקים, וגם החדשות פה ושם משתרבבות בין התוצאות. אז מה נשאר לתוצאות האורגניות בעמוד הראשון? ומה קורה אם הלקוחות שלכם גולשים בטלפונים הניידים? כל מה שהם רואים זה 2-3 תוצאות אורגניות שגם בשבילן צריך לגלול את המסך הרבה כלפי מטה.

אין פלא, גוגל רוצה להרוויח. היא רוצה שתפרסמו ותשלמו. ואילו אסור לוותר על הקידום האורגני כיוון שגולשים רבים מפתחים תסמונת שנקראת Ad blindness – הם בוחרים להתעלם מתוצאות הפרסום ומקליקים דווקא על התוצאות האורגניות. מבחינתם, אם האתר מופיע גבוה בתוצאות האורגניות, סימן שהעסק מוביל בתחומו ויש לו מוניטין. ואתם כמובן רוצים את הלקוחות גם מהפרסום וגם מהקידום האורגני.

קידום אתרים במציאות של תחרות על

אז הפתרון הוא להיות גבוה, מאוד גבוה ובהרבה מאוד ביטויים רלוונטיים, גם אם הם ארוכים ורק 10 אנשים בחודש יחפשו אותם  – אבל מי שיחפש ימצא אתכם. לתפוס מיקומים גם בתמונות, וגם במפות של גוגל וגם בסרטונים של יוטיוב. לבנות מוניטין ברשת, להביא עוד מבקר ועוד מבקר, וגם לדעת לשמור על כל גולש שמגיע לאתר ולהפוך אותו בסופו של דבר ללקוח או למבקר חוזר. ואם תהיו תחרותיים ומקדם האתר שלכם יעשה עבודה טובה, האתר שלכם ימוקם גבוה גבוה גם בביטויים המרכזיים. זה הבונוס בעבודה עם מקדמי אתרים מצטיינים.

נראה כי קידום אתרים בגוגל כבר מזמן הפך להיות הרבה מעבר למה שאפשר ללמוד בכל קורס או ספר. לא ניתן יותר לבצע פעולות על פי “רשימת מכולת” קבועה וידועה לכולם של תגי מטה, תגי תמונות, העלאת פוסטים בבלוג והחלפת קישורים. את זה כולם יודעים לעשות, אבל זה פשוט לא מספיק. מי שמחפש תוצאות אמת לעסק שלו חייב מקדם אתרים מנוסה וסופר קריאטיבי, שידע להוביל את האתר אל רעיונות חדישים ולהיות תמיד צעד אחד לפני המתחרים.

בסרטון הבא מתראיין אחד ממובילי תחום קידום האתרים בעולם, ראנד פישקין, ומדבר על הטרנדים והחידושים בתחום הקידום בשנת 2017:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *