מדידת אפקטיביות של שיווק ברשתות חברתיות

שיווק ברשתות חברתיות (SMO – Social Media Optimization), היה רק שאלה זמן ומכיוון שסקרים מעידים על כך שלמעלה מ – 50% מתנועת הגולשים באינטרנט היא ברשתות חברתיות, לא קשה להבין את האפקטיביות של הרעיון – רשתות חברתיות רבות הן מבוססות נושא ומרכזות אנשים המתעניינים בתחומים מסויימים, בזירה אחת, מה שמאפשר שיווק ממוקד ויעיל לקהל יעד ספציפי.

על אף שמדובר בשיטת פרסום שתפסה תאוצה וכבר נלמדת במסגרת לימודי שיווק, עדיין קיימים ויכוחים רבים לגבי האפקטיביות שלה, או יותר נכון – לגבי המדדים בהם נעשה שימוש לבחינת האפקטיביות של השיטה. בעוד שקיים מדד ברור בקידום אתרים כמו מספר הקלקות, או מספר כניסות לאתר מסויים, הרי שבשיווק ברשת חברתית יש לבחון אמצעים מורכבים יותר.

תחילה יש להבין שבניגוד לקידום אתרים, בהם קיים מדד אנליטי אחד בולט בדיקת יעילות השיווק תתבצע לפי מספר ערכים, לאו דווקא מספריים. באמצעות שאיבת מידע באופן קבוע מהכניסות לאתר החברה, בדיקת המרחק שביצע לינק באמצעות טוויטר, ספירת תגובות בבלוג, בדיקה עם גולשים באתר כיצד הגיעו אליו ואמצעים נוספים, אפשר לקבל תמונה ברורה למדי של מגוון קריטריונים.

שיווק ברשתות חברתיות

הקריטריונים הם מעורבות הקהילה, פניות החברים בקהילה בנוגע למידע רלוונטי, צפייה בסרטונים, אינטראקציה במסגרת בלוג, מידת שימוש בהפניות לדפים, מה מידת הקירבה שחשים הגולשים בקהילה אל מוצר, או המותג של החברה (עד כמה ההתייחסות היא אישית ופתוחה), מה מידת המודעות לחברה, האם דמויות מובילות ובולטות ברשת החברתית הספציפית מוכנות להמליץ עליכם ומתייחסות אליכם בחיוב ועוד פרמטרים המחייבים עבודה ידנית מקיפה, לצד חישובים אוטומטיים.

לדעת מומחים, רק בחינה של כל הפרמטרים המורכבים הללו, תיתן תמונה ברורה באשר לאפקטיביות השיווק ברשת החברתית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *