להבין את גוגל – יסודות לקידום אורגני מוצלח

מהם הגורמים הראשיים שהפכו את גוגל למנוע החיפוש הגדול והפופולרי ביותר בעולם? כיצד זה משפיע על קידום אורגני לעסק?

גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי בעולם בגלל שכך הגולשים בחרו. הגולשים בחרו להשתמש במנוע החיפוש ולשוב ולהשתמש בו שוב ושוב בגלל שהוא ענה על צרכי החיפוש שלהם בצורה הטובה ביותר בזמן שאף מנוע חיפוש אחר לא סיפק את מבוקשם. גוגל התחילה בקטן, צמחה כל כך מול מנועי החיפוש הגדולים בעולם דאז- MSN ו- Yahoo והגיעה להצלחה אדירה בגלל שקברניטיה הבינו את מה ששאר מנועי החיפוש לא הבינו. הם הבינו שמה שיביא את ההצלחה של מנוע החיפוש שלהם הוא:

מהירות התגובה

הגולשים נעשו דורשניים יותר ויותר ומשך הזמן שלוקח לאתר לעלות היה (ועדיין) גורם משמעותי ביותר בהחלטה של הגולש אם להשאר בעמוד או לעזוב אותו לאלתר. לתוצאות החיפוש של המתחרות לקח הרבה זמן להופיע אך יותר מכך – התוצאות שהוצגו הובילו לעמודים שעלו באיטיות מחרידה. כאן היה ייתרון תחרותי שגוגל יכולה הייתה לנצל – להציג לגולש תוצאות לחיפוש במהירות גבוהה אך בנוסף גם להעדיף ולהציג בתוצאות החיפוש אתרים שעמודיהם עולים מהר.

סוד ההצלחה של קידום אורגני בגוגל

רלוונטיות לחיפוש שבוצע

המשתמשים במנוע החיפוש רוצים למצוא אתרים ומידע רלוונטיים לחיפוש שבוצע. ככל שהתוצאות שיוצגו לגולש יהיו רלוונטיות יותר ובאמת יענו על החיפוש שבוצע – כך יחזרו הגולשים וישתמשו בגוגל שוב ושוב. בזמן שהמתחרות פרסמו תוצאות שלא ענו נאמנה על שאילתות החיפוש של הגולשים והציגו תוצאות ממומנות – שבעלי אתרים שילמו בכדי להופיע בהן – גוגל לא האמינה במודל הכלכלי הזה והציגה תוצאות ‘טבעיות’ או ‘אורגניות’ שסדר הופעתן תלוי ברלוונטיות ולא בסכום ששולם על ידי בעל אתר כזה או אחר בכדי להופיע שם.

אלו הם הגורמים המרכזיים להצלחה של מנוע החיפוש של גוגל גם היום ונראה כי כך יהיה תמיד. לכן גוגל נותנת חשיבות רבה למהירות בה האתר עולה ולתוכן המוצג בו – לרלוונטיות של העמוד יחסית לשאילתת החיפוש.

כאשר ניגשים לקדם אתר בחיפוש האורגני צריך תמיד לזכור את שתי הנקודות הללו. נושא המהירות הוא ברור – דאגו לכך שעמוד הבית וכל עמודי האתר יעלו מהר – שמשקלם לא יעלה על כמה עשרות קילוביטים.

רלוונטיות נקבעת בכמה מקומות ובכמה רמות:

  • בכותרת ובתת הכותרת המוצגות בעמוד תוצאות החיפוש – הקפידו לשלב שם את מילות המפתח החשובות ביותר. האיתות הכי ברור לגולש שזו התוצאה עליה כדאי לו להקליק – הוא שהמילים שחיפש מופיעות בטקסט שבכותרות ובתת הכותרת שבעמוד תוצאות החיפוש.
  • בכותרת ובתת הכותרת של העמוד באתר – רלוונטיות העמוד באתר לשאילתת החיפוש. הקפידו לשלב את מילות המפתח בכותרת ובתת הכותרת של העמוד באתר – זה יקנה לכם זמן קריטי שבו הגולש יחליט אם להישאר ולהמשיך ולקרוא או לעזוב מיד. מעבר לשילוב מילות המפתח הקפידו על תוכן מעניין וכתוב בפשטות ובאופן קריא – השתמשו בנקודות (כמו אלו הקיימות בפוסט הזה) – הגולשים באינטרנט בדרך כלל יקראו ראשית את הכותרות, תתי הכותרות ותוכן המוצג בנקודות.
  • בקישורים היוצאים מהעמוד באתר – אם אתם רוצים לקדם את המילה ‘משחה’ אז טוב יהיה אם יהיו במקום בולט באתר קישורים רלוונטיים אל עמודים באתרכם או אל מחוצה לו. קישורים כגון ‘משחה לפצעי בגרות’, ‘משחה לשפתיים יבשות’, ‘משחה לטיפול ב…’ יהיו רלוונטיים מאד ושימושיים למבקרים.
  • גוגל מודדת את הזמן שהגולשים מבלים בכל עמוד ובכמה עמודים צפו – היה והגולש שנכנס באמצעות חיפוש בגוגל יבלה באתר הרבה זמן וידפדף בעמודי האתר – זהו איתות ברור לגוגל כי האתר או העמודים הללו רלוונטיים לשאילתת החיפוש ונותנים לגולשים את מה שחיפשו. גולשים ישארו באתרכם יותר זמן וידפדפו ביותר עמודים אם האתר מעוצב כהלכה ואם מצאו בו כותרות וקישורים שמעניינים אותם – רלוונטיים לשאילתת החיפוש שבאמצעותה הם הגיעו אל אתרכם.
  • קישורים המפנים גולשים אל אתרכם – הם ‘הצבעה טבעית’ שגוגל נותנת לה משקל רב. אם באתר ידוע יקשרו את המילים ‘קידום בגוגל’ אל אתרכם – אזי שהעמוד באתרכם אליו מפנה הקישור הוא בנושא ‘קידום בגוגל’. ככל שהאתר המפנה אליכם הנו וותיק וידוע יותר – כך חשיבות הקישור גבוהה יותר.

אלו הם היסודות החשובים ביותר להבנה כאשר ניגשים לקדם אתר. הבנת היסודות האלו והליכה בתלם אותו הם יוצרים יביאו לקידום אתרים אורגני מוצלח שיביא את תוכנו של האתר המקודם לידי ביטוי בכותרות ובגוף הטקסטים טוב יותר וידאג לרלוונטיות העמודים למילות או לביטויי המפתח אליהם מכוון האתר.

2 Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *