בדיקת מיקום בגוגל

כלים מומלצים לבדיקת מיקום אתר בגוגל

כדי לקדם אתר בהצלחה צריך – בין היתר – את הכלים הטובים ביותר. אחד התחומים החשובים למקדם אתרים ולבעלי אתר אינטרנט הוא בדיקת מיקום האתר בגוגל במילות ובביטויי המפתח בהם קיים הצורך לקדם את האתר. הנה שני הכלים המובילים לבדיקת מיקום אתרים בגוגל:

ראוי לציין שגוגל אינה מסכימה ורואה בחומרה רבה שליחת רשימות של שאילתות חיפוש באופן אוטומטי. הסיבה נעוצה בכך שפעולות מסוג זה מכבידות על שרתי החברה וצורכות משאבים רבים. במצב בו ישלחו רשימות של שאילתות חיפוש על בסיס קבוע ועל ידי מאות אלפי גולשים – בעלי אתרים, מנהלי אתרים ומקדמי אתרים – גוגל תאלץ להשקיע במשאבים בכדי לעמוד בנטל ותישא בהוצאות גבוהות. מכיוון שגוגל מתמודדת כבר עם כמות גדלה והולכת של שאילתות הנשלחות באופן אוטומטי ובכדי להקל את הנטל היא הואילה לנסות ולספק את הצורך בעצמה ומציגה בכלי למנהלי אתרים עד 100 מיקומים. אך נכון לכתיבת שורות אלו השירות הזה מוגבל ואינו עונה על הצורך באופן מלא.

הנה שני כלים לבדיקת מיקומים בגוגל למי מכם שאינו חושש לשלוח לגוגל שאילתות למרות האיסור:

  • Rank Checker של SeoBook
  • Free Monitor for Google של Clever Stat

Rank Checker

פועל כתוסף לדפדפן Firefox ומאפשר מבחר אפשרויות כגון שמירת רשימות קבועות, תזמון, יצוא נתונים לגליון אלקטרוני וציון כתובת העמוד המדורג בגוגל בכל ביטוי מפתח. חסרונות – הוא אינו מציג את תוצאות החיפוש עבור כל שאילתה ומוגבל ל- 100 ביטויים בכל בדיקה. יתרונות – מהיר ומהימן. את ה- Rank Checker וכלים טובים נוספים ניתן להוריד כאן (דורש הרשמה).

Free Monitor for Google

פועל כתוכנה עצמאית וגם בו יש אפשרויות חביבות ייחודיות לו כגון ציון אם חל שיפור במיקום בכל ביטוי מפתח בהשוואה לתאריך הבדיקה הקודם וציון המיקום הטוב ביותר שהושג בביטוי המפתח ובאיזה תאריך הוא הושג. תכונות חביבות נוספות הן הצגת תוצאות החיפוש המלאות עבור כל ביטוי מפתח וביצוע חיפוש עבור מאות ביטויי מפתח בלחיצת כפתור אחת. חסרונות – איטי ואינו מציג את העמוד באתר הממוקם בגוגל בביטוי המפתח. את ה- Free Monitor for Google ניתן להוריד כאן.

השימוש בכלים הללו ממכר – ראו הוזהרתם :).

11 Comments

  • אהלן
    למה התכוונת כשכתבת:
    ראוי לציין שגוגל אינה מסכימה ורואה בחומרה רבה שליחת רשימות של שאילתות חיפוש באופן אוטומטי.

    האם גוגל יכול לתת “סטירה” למישהו שבודק כך?

    מצד שני, מה האלטרנטיבה? איך אפשר לבדוק את המיקומים בלי כאלו שאילתות?

    יונתן

    • יניב

      היי יונתן,

      גוגל לא מעוניינת במיליוני שאילתות שנשלחות אוטומטית אל שרתיה ע”י מקדמי ובעלי אתרים מכיוון שמצב כזה (שקיים היום גם אם גוגל לא מעוניינת בכך) מעמיס ומכביד על השרתים שלה, צורך ממנה משאבים ועקב כך עלויות גבוהות – חשמל, תחזוקה וכד’.

      נראה שגוגל לא מענישה על שימוש בתוכנות לבדיקת מיקומים – עד היום אני לא שמעתי על מקרה שכזה. מה שהיא כן עושה – היא מנסה להילחם בתופעה באמצעים למניעת ספאם – למניעת שאילתות מרובות שאינן אנושיות – מכתובת IP ספציפית. אבל התוכנות הקיימות לבדיקת מיקומים מצליחות להתגבר על צעדים אלו של גוגל.

      שנים שגוגל לא הציבה אלטרנטיבה לצורך הזה אך היום היא מאפשרת לדעת את מיקומי האתר במנוע החיפוש שלה, ברשימה ארוכה של מילות וביטויי מפתח, באמצעות הכלי למנהלי אתרים – Webmaster Tools.

      אבל המיקומים המוצגים בכלי למנהלי אתרים הנם עזרה מאד מוגבלת ממספר סיבות. למשל אין לך שליטה על רשימת הביטויים ובנוסף אתה צריך להפעיל מסננים כדי לקבל את המיקומים באינטרנט ללא השפעת מיקומי התמונות והמובייל למשל.

      היום אני ממליץ על Rank Tracker – מאד אמין ונוח לעבודה.

    • מוטי

      אי אפשר לבדוק מיקומים בלי שאילתות ולכן גוגל מבינים את זה ומאפשרים לתוכנות לבדוק מיקומים, אין בזה שום בעיה מבחינתך משום שהתוכנה בודקת לאלפי משתמשים כמוך ואין שום זיהוי שמקשר את זה אליך.

      עברתי לעבוד עם ה Rank Tracker של Rank Ranger לפי ההמלצה של דוד לפני מספר חודשים ואני מאד מרוצה. חוץ מבדיקת דירוגים יש שם הרבה כלים טובים ומעניינים כמו Rank Index למעקב אחרי שינויי אלגוריתם של גוגל

  • דוד מורנו

    לחברות שעובדות מול לקוחות רצינים אני ממלית לעבוד עם
    רנק רנגר סוף סוף תוכלו להתגאות בדוח שאתם נותנים ללקוחות שלכם, אני עובד איתם כבר למעלה משנה וממש מרוצה
    אני מצרף קישור למי שמעונין לקרוא עוד
    http://www.rankranger.com/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *